Jump to content

S&W 460 XVR


gordon28

Recommended Posts

Fikk anledning til å prøve en sw 460 i kveld. Det er langt på veg det dummeste jeg har gjort i mitt liv. Da dette gjør meg mange tusen fattigere for en slik SKAL jeg ha meg. Dette leder meg til følgende spørsmål. Dere her inne som er eier av en slik herlighet, kan dere fortelle meg litt om hva dere anbefaler å kjøpe av hylser , kuler og krutt e.t.c. samt hvordan er deres eiererfaringer med denne revolveren. På forhånd takk for all info.

 

Mvh

Gordon

Link to comment
Share on other sites

Kjøp bra kvalitet hylser så varer de lenger.

Starline eller Hornady.

Krutt Vihtavouri N-110

Kuler Hornady XTP 250grs. eller 300 grs for 460 S&W ladninger.

Ellers kan du lade 454 Casull eller 45 LC med vanlige .45 kuler.

 

Ladninger finner du i siste utgaven av Ladeboken.

Kan også være lurt å kjøpe seg en såkalt blindhylse som kammeret.no brukere har laget og selger.

Er greit å ha om du velger å stille i konkurranse med kanonen din siden kompensator ikke er tillatt brukt.

viewtopic.php?f=15&t=65243

Link to comment
Share on other sites

Eg ville absolutt halde meg unna Hornady 250 grs XTP til anna enn det den er tiltenkt, altså 45 Colt. Denne kula er for blaut for dei trykka både 454 Casull og 460 vanlegvis opererar med. Nytt heller 240 eller 300 grains XTP Magnum, evt. hardstøypte blykuler med gas check. Å nytte gode kuler til 454 er like viktig som til 460 sidan arbeidstrykka ligg på omlag det same. Elles så er både Starline og N110 gode val.

Link to comment
Share on other sites

jeg bruker starline hylser , 335 hardcast kuler m /gascheck. samt en god dose med vv-n120 krutt.

det funker fint for meg,

forøvrig er xvr 460 en revolver med god presision og bra kick.

et godt valg,

min funker veldig dårlig med 45colt ammo. det hender veldig ofte at kula kommer på tvers i blinken(tumbler).

Link to comment
Share on other sites

har også hatt gleden av å prøve en slik en, men jeg svei av MAG2-sloten min på en Desert Eagle. Så nå blir det neppe noen .460 på meg :(

 

Fantastisk morro å skyte, og ga meg faktisk inntrykket av å være hakket hvassere enn .500 S&W Magnum, men det er nok innbildning siden .460n var maxladet etter hva jeg forsto.

 

Grunnen til at jeg valgte .44 mag var vel egentlig bare prisen. Har skutt 350 skudd med Ørnen, og siden jeg ennå ikke lader selv så ville dette blitt 8000 kr(!!) i ammunisjon med en .460!

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en måte å gjør det på om man vil ha minst mulig munningsvipp r.t.c ja.

Jeg skyter mye trening og ikke så mye stevne. Da syns jeg det er både moro og lærerikt å kjøre på med full guffe og bli fortrolig med rekylen. Forøvrig tusen takk for mange gode svarb :D

 

Mvh

Gordon

Link to comment
Share on other sites

Jeg støper en 300 grn blykule med gas-check, og fyller hylsa med N32C krutt(15-16 grn). Dette gir 1000 + fot, og tilstrekkelig faktor for magnum 2, samtidig som at rekylen er som en slapp .38 ladning.

 

hvor får man kjøpt utstyr til kulestøping?

 

mvh

 

gordon

Link to comment
Share on other sites

Kan også være lurt å kjøpe seg en såkalt blindhylse som kammeret.no brukere har laget og selger.

Er greit å ha om du velger å stille i konkurranse med kanonen din siden kompensator ikke er tillatt brukt.

viewtopic.php?f=15&t=65243

 

 

Jeg har ikke flere igjen og kommer nok ikke til å lage flere heller.

 

Eneste grunnen til at jeg lagde mange var pga det er en viss kostnad med å få tegnet og programmert cnc'en, så jeg fikk laget opp en batch som jeg solgte til selvkost.

Og når kostnaden ble fordelt på mange så ble kostnaden pr enhet mer akseptabel og jeg slapp å betale tusenvis for de to jeg ville sitte igjen med.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

Er ute etter en erstatningshylse for kompensator på sw 460

Har forstått det slik at noen her fikk laget slike, er det mulig å få kjøpe en slik ? ser litt dumt ut å skyte på stevne uten noe på enden av løpet ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ladet til faktor er det stortsett mindre rekyl, da den jo er tyngre enn, men det spiller jo inn hvor lange pipe 44 osv har, og 460

 

Skyter du .452 vs .427 230gr i PF 280 er det jo relativt lik mengde energi som skal til.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hvordan er folk fornøyd med denne kanonen? Er den tung og klumpete? Hvor stor er overgangen fra en .44 rekylmessig?

 

har bare skutt en håndfull skudd med 460 (og 500s&w) - jeg synes begge var langt "snillere" enn forventet , S&W har gjort en god jobb mtp å gjøre de håndterbare vil jeg si. Bevares, det er solid rekyl, men løpslengde, vekt, kompensator samt skjefteform gjør sitt til at rekylen ikke oppleves så ille.

Da syns jeg faktisk 44mag i f.eks en gammel Smith med kort underlug og originalt treskjefte var værre, den beit godt i hånda

 

Men ja, f.eks en Performance center med 10" løp er både tung og klumpete :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker hornady XTP MAG 240 eller 300 grain kuler og starline hylser. Vet ikke hvor lett det er å få tak i for tiden, men jeg har værtfall brukt N110 krutt.

Jeg kjøpte en Dillon ladepresse. Den fønker bra.

Jeg kjøpte et ganske dyrt lærhylster på Midway, men kvaliteten virker bra og er fornøyd med det.

 

har også hatt gleden av å prøve en slik en, men jeg svei av MAG2-sloten min på en Desert Eagle. Så nå blir det neppe noen .460 på meg :(

 

Fantastisk morro å skyte, og ga meg faktisk inntrykket av å være hakket hvassere enn .500 S&W Magnum, men det er nok innbildning siden .460n var maxladet etter hva jeg forsto.

 

Grunnen til at jeg valgte .44 mag var vel egentlig bare prisen. Har skutt 350 skudd med Ørnen, og siden jeg ennå ikke lader selv så ville dette blitt 8000 kr(!!) i ammunisjon med en .460!

 

Har ikke prøvd 500 S&W, men ettersom det jeg har lest er det ikke så veldig stor forskjell på de. Kommer vel mest ann på hvordan man har lada de.

Link to comment
Share on other sites

Håper du får søknaden i orden da..

De har jo blitt en smule restriktive på så "vedderstyggelige" kraftige våpen..

 

 

Du trenger ikke å bekymre deg, jeg søkte på en sig sauer i .22 lr og 460 s&w mag samtidig. Å dette var de første søknadene mine på håndvåpen. Da jeg ringte våpenkontoret for å sjekke om det gikk greit lo han bare. 2 dager senere fikk jeg to godkjente søknader, 50 min senere hadde jeg min egen 460 XRV. Har den fortsatt, å blir nok den siste jeg selger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...