Jump to content

Beste kikkert til rundt 6000kr?


Batvik

Recommended Posts

Har ca 6000kr og bruke på kikkertsikte til ei weatherby rifle. Den skal brukes på rådyr, gås og rev. Tenker at den også bør kunne brukes på skumringsjakt. Har sett på litt forskjellig, men klarer ikke å bestemme meg.. Innspill folkens?

Link to comment
Share on other sites

En periode solgte Xxl Zeiss Classic 1,5-6x42 for 5995, vet ikke om de har noen igjen. Mulig at det bare var en kampanje. Dette er en meget god kikkert.

Jeg ville evt. kjøpt en brukt Zeiss, Swaro, Kahles eller Schmidt.

Hvis du vil ha nytt til rundt 6000 kan du jo titte på Meopta eller Leupold.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp en Burris four X 3-12x56. har denne på den nye browning x-bolten jeg kjøpte meg tidligere i år og er strålende fornøyd med den. funker som bare rakkern i skumring og er helt klart på linje med Zeiss sine billigere modeller som koster litt mer enn burrisen :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg heller vel litt mot burris four x 3-12x56 ja. Tror jeg helst vil ha med lys/skumringsprikk. I tillegg vil jeg ikke ha med medforstørrende retikkel. Synes ikke et er noe poeng å ha. Bedre med avstandsmåler og klikktabell. Liker et lite retikkel. Litt bekymret for å kjøpe brukt vis noe skulle skje. Frister med garanti på optikken. 6000kr er mye penger for meg.

Link to comment
Share on other sites

Sitering av foranstående innlegg er slettet jmonsen

 

Jeg kan anbefale denne. Har hatt en slik med lys i noen år nå, og er strålende fornøyd. God optikk og mye for pengene.

Den har også fått seg et par smeller som jeg er sikker på ville tatt livet av mange andre sikter, men er like fin den dag i dag.

Klikkene er også tydelige og repeterbare, og jeg liker cm klikk bedre enn tommer.

Men lyset har jeg aldri hatt brukt for. Betal heller for optikk enn lys er min mening-.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...