Jump to content

Leupold CDS


Ruger #1

Recommended Posts

Noen som har mottatt CDS turrets?

Har ventet på min siden desember ifjor. Bestilte til en vx6, fikk beskjed om å gå via Jakt & Friluft. Som sagt så gjort. Reklamen som følger kikkerten sier «allow us 6-8:weeks to finnish» hvis jeg husker riktig.

Synes dette begynner å dra ut. Noen andre som har erfaring med dette?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg sendte mail til Leupold om dette. Fikk svar om at det var mulig å få ettermontert. Kontaktet så Jakt og Friluft. Dem ville ordne det, men siktet måtte sendes til fabrikk via dem. Ville koste ca 1000kr per tårn. Jeg spurte om dette kunne monteres selv av en "nevenyttig". Men siktet måtte sendes. Å vere uten sikte på ubestemt tid, ville jeg ikke. Så jeg gjorde det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Tok direkte kontakt med Leupold som henviser til importør i norge. Alle prøver å gi inntrykk av at det er null stress, men sannheten er vel at Leupold har tatt seg vann langt over hodet og prioriterer det amerikanske markedet først. Leupold er veldig bra ift reklamasjoner, reperasjoner og utbedringer generelt. Min erfaring er at de bare har kuka det til med å ha lovet mer enn de kan holde ift cds... Jeg bruker bare org cds'en inntil videre. Veldig fornøyd med mine Leupold sikter!

Link to comment
Share on other sites

Det samme gjorde jeg. Tok kontakt direkte, ble henvist til J&F. Fylte ut skjema med kaliber, kulevekt, fart etc....etc...

Etter 7 mnd. er det ingen hos hverken Leupold, eller J&F som kan svare på noe som helst.

Synes det er feil at de skal markedsføre, og ta ekstra betalt for et produkt de ikke kan levere som lovet.

For meg suger Leupold kamelbæsj for tiden, uansett hvor solid og bra kikkertene måtte være. Finnes mange konkurenter som slår dem ned i støvlene når det gjelder optik, og service...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg bestilte et Leupold VX-3 3,5-10x40 CDS fra Cabelas, via Jetpack, for 1 1/2 år siden.

 

Jeg har ikke brukt det før nå i sommer, da jeg monterte det på Sauer STR 200-banerifla. Montasjen var dessverre svært skjev (ei skinne kjøpt for ørten år siden på LS, må nok skimse på h side framme), så siktet er skrudd til "ende" til venstre.

 

Skjøt stasen inn på 100 m med 10,1 g Oryx i 6,5x55, 48 grs. RP-15, utg. 835 m/s (NB: i 70 cm pipe!!! Prøv ikke å oppnå den farten med korte piper!!!).

 

I dag prøveskjøt jeg den på 360 meter. Etter PCB skulle det stilles "8 tommer". `CDS'en har "mil-knepp", dvs. 1 knepp = 1/4 tomme på 100 yds. Det betyr 7 mm/knepp 100 meter. "8 tommer" blir da 32 knepp a 7 mm, eller ca 22 "felt-knepp" for de som driver med DFS feltskyting. Det er ganske normalt oppslag på en slik avstand.

 

3-skudd samlinga var ca. 10 cm, med et skudd markert til venstre, de to andre samlet. Pga. litt sidevind fra venstre satt samlinga 21 cm (ca. 6 knepp i feltskyting) til høyre. Middel var ca. 2 cm for lavt - det tilsvarer omtrent halvparten av høydevirkningen av vinden for høyreroterende projektil (ca. 1 knepp for hvert 4. knepp i side).

 

Kulefallet, i følge PCB, er ca. 80 cm - og når en da får såpass bra "justering" for avstanden, er det bare en ting å si - Leupold CDS er kjempebra!

Link to comment
Share on other sites

`CDS'en har "mil-knepp", dvs. 1 knepp = 1/4 tomme på 100 yds. Det betyr 7 mm/knepp 100 meter.

 

"mil-knepp" er milliradian, altså mrad (0,10), ikke moa (1/4) (som du beskriver).

 

Antar at du visste det, men greit å fikse skrivefeil.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...