Jump to content

Tips til tur med leie av kano


fredrik

Recommended Posts

Hei

Jeg har lenge sittet å sett meg om etter en kano, men har funnet ut at pga mangel på plass pr nå, så dropper jeg å kjøpe en egen. Så jeg lurte på om noen kan gi meg turtips med følgende kriterier:

-Må være kano-utleie ikke så langt fra.

-Greie fiskemuligheter

-Mulig å komme seg litt vekk fra allmenheten

 

Skal kjøpe takstativ til bilen, så om man kan leie kano ett sted, for så å frakte den videre et annet, så er jo det og et alternativ! :)

 

Tanken var å ta en helgetur.. Fredag - søndag.

 

Setter stor pris på tips her :)

 

EDIT: Kanskje greit å nevne at det må være i sørnorge et sted. Dvs. fra trøndelag og videre sør. Er ikke redd for å kjøre noen km med andre ord. :)

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Jo takk, så siden dems. De ligger absolutt i det øvre prissjiktet om man skal leie 3-4 dager. Ikke det at det er noe sånn voldsomt tema, men har sett litt rundt omkring nå, og prisene spriker fra 100,- pr døgn, til 500 pr døgn! :P

 

Har falt litt for denne siden foreløpig:

http://www.ogge.no/oggegjesteheim/?page_id=145

Vannet ser utrolig koselig ut i allefall!

Link to comment
Share on other sites

Femunden og andre vann i området er fine å padle på. Ellers er Fjorda på Hadeland fint. Der vil du nok ikke være alene, men det er så mange kriker og kroker at det ikke oppleves som noe stort problem. På begge disse stedene har det vært kanoutleie.

Link to comment
Share on other sites

Kan støtte opp om Fjorda.

Fra lufta ser det ut som 500 mindre vann, men "alt" henger sammen.

Kanoleie i vannkanten der. http://ut.no/artikkel/1.8331020

 

Haldenkanalen med slusene er også bra. Kanoleie omtrent "midt på".

(vi booket tid til to av slusene, og fikk litt stress med å rekke den ene. Dvs beregn god tid i tilfelle motvind)

 

Leter selv etter fine padleområder i midtnorge (midtsverige), gjerne rolig elv eller "sammenhengende" vann for padletur 3-5 dager - men har ikke funnet noen bra kandidat for sommeren. (Har padlet øvre deler av Forra; ned en dag og opp igjen neste dag.)

 

God padletur

 

Mvh Cato.

Link to comment
Share on other sites

Syns å huske at det er bra med fisk der. Har brukt oter, og fikk litt forskjellig.

 

Har pleid å leie kano her ( http://www.solvikkanoutleie.no/" target="_blank ) Men de har lagt ned, ser det ut som. Mener å huske at det var enda en utleier ikke så langt unna.

 

Er fullt at holmer å slå leir på, der

 

 

edit: http://www.vestland-kanoutleie.no/index ... e=forsiden

Mener at Solvik hadde mye bedre priser

:?

Link to comment
Share on other sites

Har du bikkje som spiser menneske-bæsj må du passe litt på ved Fjorda... Kanskje et større problem lenger ut i sesongen, men folk driter over alt der. Sikkert fordi det i løpet av en sesong er så veeeldig mye folk i området. Fjorda er jo relativt lett tilgjengelig, så ikke rart det er mange besøkende ila vår, sommer og høst. En kompis av meg med fuglebikkje som spiser bæsj hadde et hælvete der. Men det er veldig fint der!

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips!

 

Heldigvis så er ikke min kar noe spes på menneskebæsj. En gang spiste han ett eller annet på en rasteplass som kunne minne litt om lukta. Men han elsker sau og heste-møkk.. Skulle han komme over noe etterlatskapen etter mennesker og forsyne seg får han seg en lang svømmetur etterpå! :|

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg støtter forslaget om Fjorda. Det er et lite paradis:)

 

Bestekompisen min tok meg med på familiehytta si der oppe i 2006.

Siden den gang har jeg vert der årlig.. De har en hytte midt på ei lita øy:)

 

Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg kjøpt hytte rundt/i Fjorda på flekken:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...