Jump to content

Langholdtreff Søndre Land i juni-juli


Guest

Recommended Posts

Har fått tillatelse av grunneiere til å arrangere langholdstreff i sommer.

 

Datoen blir 20.-21. juli (midt i fellesferien). Banene blir de fleste av dem som ble rigget i vinter, med noen unntak, og jeg jobber med å opprette en ny meget lang bane (opp mot 2km).

 

Maks kaliber på de fleste banene blir 300WM av hensyn til banemateriellet, selv om ny type oppheng er funnet.

Dersom det ordner seg med 2k-banen blir det sannsynligvis kun skyting med lyddemper grunnet støy på den banen, men ingen øvre kaliberbegrensning.

 

Gange og bæring av eget utstyr må påregnes; dersom vi får bruke veiene er det en bonus, men noe gange blir det uansett.

 

Pris: maks 300 for hele helga. Dersom vi må leie hytte til overnatting og ønsker catering av mat vil dette komme i tillegg, men det er gode muligheter for teltoppsett og grilling hos meg.

 

Maks 20 deltakere, førstemann til mølla! Send PM.

 

 

Og nei; det blir ikke forbud mot laser avstandsmålere, kikkerter over 10x osv, men utstyret må fortsatt være lovlig ervervet og trygt å bruke. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er flott Børre, da sees vi.

 

Tommy: dette er juli, to uker etter FOS, så det er god klaring ;)

 

For oss uten fritidskoordinator er det bra med mye skyting å velge i, men jeg skjønner godt at de som har en sånn (og gjerne også noen småtroll) må prioritere helger og ferier med større grad av omhu, og ikke kan være med på alt. Det blir helt sikkert flere anledninger, Knut Erik. :)

Link to comment
Share on other sites

Christian: He He.... My bad :lol:

 

Da er det enda mer utelukket..... Skal jeg få sanket nok + poeng av ØKH til SBSK sin langhelg, så bør jeg ikke nevne mer skyting uten det som allerede er avtalt. Da ryker + poengene fort.... :(

 

Dette får bli til en annen gang, men dette er meget bra initativ du gjør.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe problem, Tommy! Jeg skyter uansett, og de som vil og kan er hjertlig velkommen til å henge på. :)

 

Jeg håper vi får ordnet den innskytinga, Christer, men det må avklares i ettpar ledd først, så tør ikke love noe helt sikkert på det ennå. 1100m er iallefall ikke noe problem (bortsett fra det å treffe da; det er tidvis et problem ;) )!

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne være med, men har kun 338LM å skyte langt med. Det var vel kanskje jeg som skøyt ned noen stål på bane 14 @500 meter, men det tror jeg bare var uflaks.

 

Hva blir nedre grense for 338LM?

 

EDIT: Takk for sist forresten, og uansett bra at du holder trykket opp på langholdsskyting.

Link to comment
Share on other sites

Takk for sist

 

Kjempebra tiltak, Christian s :D

 

Ser ut til at jeg også må stå over da jeg bare har 338 LM uten lydemper og skyte langt med pr dagsdato .

Hvis jeg får i ny pipe i 40xs n så er det der i mot en mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Takk for sist til dere også!

 

Nedre grense for 338 blir etter nærmere ettertanke 500m, da blir bra med muligheter for alle. Banene til og med 1100m kan vi skyte uten demper.

Jeg tror opphengene skal tåle det, men det finner vi alltids ut... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det blir dritbra, Børre! Om jeg må si det selv så tror jeg faktisk det ligger an til å bli verdens beste langholdstreff i Søndre Land i nyere tid, iallefall på denne siden av påske! ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå er det avklart med siste grunneier; vi får lov til å skyte motbydelig langt! :D Gode muligheter for å strekke holdene med de grove kalibrene.

 

Hmm... M98'n har "knepp" til 2000m.... ;)

 

Da er det bare formalitetene igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tillatelse fra Politiet er innvilget.

 

Skyting starter 1000 på lørdag. Kjøretid er litt mindre enn to timer fra Oslo, ca en time fra Hønefoss, 45 minutter fra Gjøvik.

 

Vi skyter ut til 1100m. Øvre kaliber er .338. 338 fra 500m og utover.

 

Grilling hos meg på kvelden for de som ønsker, ta med god mat og dertil egnet drikke. Butikk på Bjoneroa. Teltoppsett i hagen er fullt mulig, med tilgang på vann og dass.

 

Send PM om du trenger adresse eller telfonnr.

 

 

- Chr

Link to comment
Share on other sites

Ting begynner atter å bli klart på åsen, og jeg ser frem til skytinga til helga.

 

Det anbefales å ta med myggmiddel... ;)

 

Vel møtt lørdag morgen.

Link to comment
Share on other sites

Takk for en fantastisk fin helg ChristianS. Det var litt av et vær du hadde ordnet til oss også! Nå er det bare å prøve å forstå hvorfor man ikke traff så ofte som jeg selv føler at man bør gjøre :roll: 400m + var skikkelig kilen å treffe på denne helgen med 6.5'en :oops:

Morsomt med langhold i skikkelig terreng med alle de utfordringer de gir :D

Link to comment
Share on other sites

Selv takk, Børre! Det er nødt til å bli bra når det kommer så bra folk som det var her i helga. :)

 

Totalt var det vel 12 skyttere innom her i helga, hvor de fleste skjøt begge dager, mens andre skjøt en av dagene. Vindene var stort sett variable, betydelige og spennende. Det til tross var det skyttere som hadde flotte førsteskuddstreff med kaldt løp på 30cm gonger på over 900m, og på 40cm på ca 1080m. Godt jobba!

 

De nye opphengene tålte påkjenningene fra skytinga, med unntak av ett oppheng jeg skjøt av selv med gammalmævvsærn, hvor problemet var for stort hull i gongen hvor det var satt inn for liten bolt med skive mot armert gummi på baksiden av gongen. Kula traff skiva, gikk gjennom hullet og rev opp gummien på baksiden. Dette løses med større bolt. Da gjenstår kun problemet med at de minste gongen på de korteste holdene spinner rundt og blir hengende feil, men det skal testes løsninger på det også.

 

Alt i alt har det vært en bra helg med mye skyting, mye vind og nydelig vær. Hjertelig takk til alle som deltok og bidro på sine måter. Jeg ser frem til å møte dere igjen ved neste korsvei. Skal prøve å få lagt ut noen bilder når jeg kommer på stabilt nett igjen. Ha en fortsatt god sommer, og god tur sørover for de som har mulighet. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...