Jump to content

Søknad til jaktlag


tonyku

Recommended Posts

Hei. Ringte hovedpersonen i jaktlaget som jakter på min fars grunn å lurte på om jeg kunne være med dem på jakt til høsten.

 

Fikk da beskjed om å skrive en søknad å levere til dem. Hva skal denne søknaden inneholde?

Regner med vanlig personalia, gårds og bruksnr osv holder? Trenger vell ikke å skrive en begrunnelse at jeg har lyst å jakte med dem?

 

Tony

 

EDIT: Skriveleif

Link to comment
Share on other sites

Virket ikke som han visste så mye hva den skulle inneholde. Det "vanlige" sa han. Snakket nettopp med en kar i NJFF. Personalia og G.Bn burde holde. Jeg må vell meldes inn før 15 mai ettersom jeg har forstått så håper på rask behandlingstid innen for mitt (forhåpentligvis) nye jaktlag.

 

Men da har jeg vell fått svar på meste før tråden rakk å bli gammel :)

Link to comment
Share on other sites

Som wheelgunner sier, om de er vanskelige så er de magiske ordene "grunneier" eller i ditt tilfelle "sønn av grunneier".

 

Er selv grunneier og er ikke redd for å be de andre i jaktlaget ryke og reise om det er noe jeg ikke er fornøyd med. Dog er vi rimelig sammensveiset og det har, ihvertfall ikke i min tid, vær grunnlag til å måtte "true" med at man er grunneier.

Link to comment
Share on other sites

De operative ordene her er vel "din fars grunn"?
Det spørs jo hva din far har gjort med jaktretten sin. Har han inngått samarbeid i et grunneierlag e.l., er det "flertallet"/"de bestemmende" i dette laget som avgjør hvem som skal få jakte. Og har han, mer eller mindre høytidelig, overlatt jakta til en eller annen, er det denne som har makta. Hvis din fars eiendom er så liten at den ikke kan få sjølstendig jakt, er det lite du kan gjøre med det.

 

Dette spørsmålet er en gjenganger, f.eks. i spørsmålsspalten i "Jakt", der Vidar Holthe har svart på det mange ganger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv jaktleder i et lag på 7 mann og har vært gjennom noen søknader ii utvelgelsesprosessen.

Vi bor riktignok sammen når vi er på jakt, og vi har en del dugnadsarbe på veier, og i terrenget med tanke på viltstell mm.

 

De var viktig for meg å vite hvem personen som søkte var, samt hvor mye han kunne bidra med dugnadsarbeid og viltstell.

Vi ville også at personen skulle være sosial, og like å bli kjent med nye mennesker.

De som hadde noe ekstra å tilby inn i laget, som for eksempel en ettersøkshund, eller en ATV kom forran i køen mm..

 

Håper dette ga deg noen ideer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...