Jump to content

Bly skudd i Sverige.


Kristoffersen

Recommended Posts

Om du får tak i Winchester Double X i Sverige, er dette en ammo som jeg sterkt vil anbefale og er mitt klare førstevalg på gås, storfugl og rådyr der bly er lovlig.

 

Ellers synes jeg at Gamebore ofte lager meget god hagleammo med veldig jevne skuddbilder i de fleste hagler.

De er på langt nær så kraftig ladet som Winchester ammoen nevnt over. Selv fortrekker jeg 32 grams ladningene til Gamebore.

 

Du må bare huske på at du ikke tar med deg noe blyammo tilbake til Norge fra Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Ser at Classic vapen som er svensk importør av Federal reklamerer med Federal Praire Storm FS Lead.Disse har utgangs hastighet på 460 ms med 36 grams ladning.Dette er er 50-80 ms mer en normalt. http://www.federalpremium.com/products/ ... d=903.Skal bestille disse i den nye jaktbutikken i Tøkcsfors til høstens jakt.Disse patronene er vel noe av det beste som er å få kjøpt.www.vapex.se har også det meste fra Federal.En annen bra en er Federal Wing shok Hi Velocity 460 ms med 40 grams ladning.

Link to comment
Share on other sites

Gyttorp Magnum 12/70 Duplex 3+5 til fugl og Gyttorp Magnum 12/70 Duplex 2+4 til rådyr, funker hver gang :) De har 2+4`en på TV Boden på Svinesund, har bedt de ta inn 3+5`en også. Har kjøpt 3+5`en i Alvesta nå vi har vært der på jakt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...