Jump to content

Feste av benkeplate til ladebenk


Pellefaen

Recommended Posts

Hylleknekter vil ikke holde.

Lag føtter av 2x2" "bjelker"

 

Om så skru en på langs på veggen og legg benkeplaten på denne og lag 2 til 3 føtter i front.

 

Selv har jeg 3 føtter bak og 3 føtter foran med en ramme på som benkeplaten er skrudd fast i på min ladebenk

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo ann på kor mye vekt han skal ha på benken da, den linken Pfiffikus25 henviser til kan man stå å danse på.

Til en middel arbeids benk trenger man ikkje å bygge så solid og dyrt.

 

Skal legge ut noen bilder av det eg har i boden min litt seinere.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Takk for raskt svar. Plata er 2,5-3 cm tykk og ser ut til å tåle endel ladeutstyr. Da det er begrenset med plass blir den 80 X 40 cm. Jeg har muligheten til å feste den i et hjørne så jeg bare trenger ett bein. Så bjelker i vegg er det beste alternativet?

Link to comment
Share on other sites

Har du skikkelig vegg så kan du skru inn støtter på skrå, så du slipper og sparke bort bordbeinsjævelskapen hele tiden. ca 30 cm ut på bordet og ca 30 ned fra bordet, jeg tror jeg er dårlig til og forklare meg her nå, ved tvil syng ut.

Link to comment
Share on other sites

Når den er så liten og tykk plate så er det ikkje noe problem, lekte på veggen å skru den inn i standerene, og så skrur du platen i lekten, vist du ikkje vil sku gjennom platen så tar du noen små vinkeler under som du skrur fast, all vekten vil ligge på lekten, og så kan du evt ha plate på siden som låser det hele på plass, eller så velger du bein. Da får du et solid bord :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...