Jump to content

Forbedre presisjon i Remington 700 SPS


ericcg

Recommended Posts

Hallais!

 

Var på skytebanen nå om dagen, og må si at jeg fikk litt denne presisjonsånden over meg. Har en Remington 700 SPS i 223, og som sikkert mange vet, har avtrekket på denne en del forbedringspotensiale. Så det blir nok det første som byttes. Men hvilket bør jeg satse på? Og hvor tungt? Vekt er vel en smakssak som med kvinner, men hadde vært fint å høre litt meninger.

 

Ellers har jeg sett på en Houge Overmolded Stock med full bedding. http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=192747 vil denne passe til min Rem 700 SPS? Det er vel BDL short action som tilsvarer riflen jeg har?

 

Ellers, er det noen flere enkle og ikke så alt for dyre grep, jeg kan gjøre for å forbedre presisjonen? Har tenkt på å bytte løp, men er redd det blir dyrere enn det jeg vil bruke på denne riflen.

 

Takker for svar!

 

Ha en flott dag!

Link to comment
Share on other sites

Hei, har ingen førstehånds kunnskap med dette våpenet, men min svigerfar som er politimann og har skutt en del med disse, har hatt erfaringer med at det er en metallklakk under løpet i forskjeftet en plass som når løpet blir varmt kan berøres og gi dårlig presisjon.

 

Jeg har aldri set på dette våpenet sånn før, så ta dette med en klype salt og undersøk først, men da var ihvertfall løsningen at de fjernet denne biten og beddet fast stokken.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes en del forskjellige avtrekk til Remington 700. Det jeg endte opp med er Shilen Standard avtrekk til $98 fra Brownells. Justerbart fra 680 til 1360gram. Mitt ble i alle fall svært bra og helt uten kryp. Det eneste klundret er at du må skifte over sikringen fra originalavtrekket, men etter litt banning satt alt på plass. :lol:

 

Brownells sender hit så lenge prisen på varen er under $100.

 

Midway har også samme avtrekk men der koster det dobbelt så mye og er heller ikke på lager.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en SPS. i forstokken er det en plastforhøyning som med fordel kan slipes bort.

Har også lurt på å bytte avtrekket, men det sies også at en kompetent børsemaker kan justere det sånn tålig..

Bedding på SPS kan bli et problem siden stokken er så fet. Ble, om ikke frarådet, så ihvertfall gjort oppmerksom på at resultatet av en bedding i disse plaststokkene ikke nødvengivis blir helt 100...

 

Men om du likevel tar sjansen må du gjerne poste en liten tilbakemelding om hvordan det gikk :)

Link to comment
Share on other sites

Det finnes en del forskjellige avtrekk til Remington 700. Det jeg endte opp med er Shilen Standard avtrekk til $98 fra Brownells. Justerbart fra 680 til 1360gram. Mitt ble i alle fall svært bra og helt uten kryp. Det eneste klundret er at du må skifte over sikringen fra originalavtrekket, men etter litt banning satt alt på plass. :lol:

 

Brownells sender hit så lenge prisen på varen er under $100.

 

Midway har også samme avtrekk men der koster det dobbelt så mye og er heller ikke på lager.

 

Brownells var utsolgt og, men satser på at de får det inn igjen snart.

 

Jeg har en SPS. i forstokken er det en plastforhøyning som med fordel kan slipes bort.

Har også lurt på å bytte avtrekket, men det sies også at en kompetent børsemaker kan justere det sånn tålig..

Bedding på SPS kan bli et problem siden stokken er så fet. Ble, om ikke frarådet, så ihvertfall gjort oppmerksom på at resultatet av en bedding i disse plaststokkene ikke nødvengivis blir helt 100...

 

Men om du likevel tar sjansen må du gjerne poste en liten tilbakemelding om hvordan det gikk :)

 

Ja har hørt om denne forhøyningen, men har ikke åpnet og sett selv, men det er jo en grei jobb for dremelen. Nei hadde ikke tenkt å bedde orginalstokken. Jeg tenkte på å kjøpe en Houge Overmolded Stock som var ferdig beddet.

Link to comment
Share on other sites

Ja har hørt om denne forhøyningen, men har ikke åpnet og sett selv, men det er jo en grei jobb for dremelen. Nei hadde ikke tenkt å bedde orginalstokken. Jeg tenkte på å kjøpe en Houge Overmolded Stock som var ferdig beddet.

 

 

Jeg ville ikke ha betalt 2400 for den Hogue stokken. Ta heller å send rifla til en børsemaker og få han til å bedde SPS stokken.

Ferdig beddet stokk finns egentlig ikke, selv HS Precision ol med bedding block kan/bør beddes.

 

Legg heller til litt og kjøp en HS/McMillan stokk enn Hogue'n IMHO.

Link to comment
Share on other sites

Ja har hørt om denne forhøyningen, men har ikke åpnet og sett selv, men det er jo en grei jobb for dremelen. Nei hadde ikke tenkt å bedde orginalstokken. Jeg tenkte på å kjøpe en Houge Overmolded Stock som var ferdig beddet.

 

 

Jeg ville ikke ha betalt 2400 for den Hogue stokken. Ta heller å send rifla til en børsemaker og få han til å bedde SPS stokken.

Ferdig beddet stokk finns egentlig ikke, selv HS Precision ol med bedding block kan/bør beddes.

 

Legg heller til litt og kjøp en HS/McMillan stokk enn Hogue'n IMHO.

 

Jeg ser poenget, men om jeg skal legge i såpass mye penger at jeg kjøper en McMillan eller HS stokk, så kjører jeg heller full pakke, med nytt løp kamret til 22-250 osv. Er begrenset hvor mye penger jeg vil legge i en 223 med feil snurr og alt i røret.

 

Hei,

jeg har tilovers orginal stokk for 700 Tactical og 700 Varmint ,begge i sort plast/kompositt matriale. Tror det Houge som har laget de. Går billig om intr.

Jeg har bedda mine 700 i McMillan stokker A4/A5.

 

Begge disse riflene kommer vel med tykt løp? Da vil vel ikke stokken passe. :roll: Er du fornøyd med McMillan stokkene?

Link to comment
Share on other sites

begge stokkene vil passe uavhengig av løpstykkelse. Løpskanalen er større på varmintstokkenen, men det er jo bare fordeleer, løpet skal jo ligge fritt uansett. Jeg har ei "custombygd" rem 700 m medium tykt løp i en HS sporter stokk, maaaase plass rundt løpet, men hva gjør da det?? presisjon er upåklagelig.

 

Blaser har ei skarpskytterrifle, LRS2, hvor forstokken er flere cm under løpet...... Så det gjør ikke noe med litt frittliggende pipe

 

Blaser_lrs2.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser poenget, men om jeg skal legge i såpass mye penger at jeg kjøper en McMillan eller HS stokk, så kjører jeg heller full pakke, med nytt løp kamret til 22-250 osv. Er begrenset hvor mye penger jeg vil legge i en 223 med feil snurr og alt i røret.

 

Det jeg mente var at jeg ikke ville betale 2400 for en hogue, da hadde jeg enten spart litt lenger og kjøpt en HS/McM, eller beholdt SPS og hfått den beddet. Føler du får for lite igjen av å bytte fra SPS til Hogue til den prisen. Og som sagt, Hogue kan med fordel også beddes.

Link to comment
Share on other sites

Steike meg! Kan ikke få rost dette forumet nok, så utrolig mye hjelpsomme folk!

 

Hei ericcg.

Hvis du er int. kan du få en splitter ny stokk fra en Rem CDL (s.a.)

Ta kontakt.

 

Morten

 

Dette er vel en trestokk? Er veldig glad i synthstokker, en ting til mindre å olje, samt at jeg liker utseende bedre på synth. Men ellers takk! Veldig hyggelig!

 

Jeg ser poenget, men om jeg skal legge i såpass mye penger at jeg kjøper en McMillan eller HS stokk, så kjører jeg heller full pakke, med nytt løp kamret til 22-250 osv. Er begrenset hvor mye penger jeg vil legge i en 223 med feil snurr og alt i røret.

 

Det jeg mente var at jeg ikke ville betale 2400 for en hogue, da hadde jeg enten spart litt lenger og kjøpt en HS/McM, eller beholdt SPS og hfått den beddet. Føler du får for lite igjen av å bytte fra SPS til Hogue til den prisen. Og som sagt, Hogue kan med fordel også beddes.

 

Ja, jeg skjønte det. Ser at det er flere versjoner av denne Houge stokken, den jeg linket til var en versjon som skulle være "full beddet", denne er vel da både søyle beddet og glassbeddet? Hehe, har en hel del mer å lære om bedding, men er derfor jeg spør. Uansett, ser at de har samme stokken til 1400,-, men denne er da bare søyle beddet. http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=632964

 

Vil det kanskje være hensiktsmessig å gå for denne, og så få den beddet hos en børsemaker? Grunnen til at jeg har lyst på en Houge er at den er bred i fronten, slik at den ligger godt på sandsekker ol, samt at jeg liker utseende på den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...