Jump to content

Verdensnyhet i NORGE! Lettposten....


ELGFALL

Recommended Posts

Må bare poste et innlegg om et produkt jeg fikk tak i via en bekjent før bukkejakten i år :D

 

Produktet har vært "hemmeligstemplet" en stund, og jeg har fått beskjed om ikke å si noe før de hadde det på lager..

 

Nå har det seg slik at Espen (daglig leder ved Lyngdal Jakt & Fiske ) har blitt eneimportør av en rett og slett GENIAL aluminium jaktstige som veier snaue 12kg :shock:

 

http://www.lyngdaljaktogfiskesenter.no

 

Stigen jeg fikk låne var en prototype identisk med den han nå går ut i markedet med, og jeg kan etter en snau måneds tid bare applaudere produktet!

 

Dette er rett og slett noe jeg har ventet på lenge. Som ivrig filmfotograf (hobby) og jeger til min hals har jeg ønsket meg en transportabel jaktstige til bruk under postering - lokking - hjortejakta vi leier på vestlandet osv....

 

I LETTPOSTEN har man akkurat det man før har manglet til en overkommelig pris :D

 

SKitt-Jakt videre!

 

PS: Ene rådyrbukken jeg skjøt hadde jeg ikke fått uten tilgang til Lettposten, og dersom noen lurer på hvor jeg befinner meg 10.september, kan jeg røpe såpass at det er nettopp i Lettposten plassert et godt stykke innpå heia ved en meget hyppig frekventert hjortetråkk :D

 

Dette er IKKE ment som reklame for Lettposten, men et ønske om at flere kan få oppleve denne geniale stigen på jakt!

 

62600_s.jpg

Link to comment
Share on other sites

Den ser jo fin ut, og vekta er jo lav, men hva er det ellers som gjør denne mer genial en en hvilken som helst jaktstige? Hvordan er det med stabiliteten når du sitter i den?. Hvor høyt opp sitter du? Tror du det kunne være mulig å legge ut et større bilde?

 

Ser jo fin ut ja.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd det meste av stiger og det geniale er som følger:

 

1: ALUMINIUM :D

 

2: SAMMENLEGGBAR :D

 

3: INGEN MONTASJE :D

 

4: RUSTER IKKE :D

 

Kort og godt GENIALT i mine øyne, i motsetning til det som er på markedet i dag som er laget av stål og som må monteres før bruk....

 

Denne stigen er i pulverlakkert aluminium som gjør den bortimot evigvarende, i motsetning til stålstigene som ruster før du har pakket dem ut av eska.... :o

 

3,5 m høyde, og god stabilitet :D

 

PS: Vær rask om du vil sikre deg en før hjortejakta, varen brenner i hyllene allerede.......

Link to comment
Share on other sites

Har ikke denne selv enda..... men er i bestilling :-) og har sett/testet den..

 

Tror den veier ca 12 kg, og man tar den bak på sekken uten problemer. Jeg har selv andre typer jakttårn, både som står fritt og henger i tre... Fordelen med denne, er at den settes opp på 15 sekund, og ned like fort. Selv jakter jeg flere steder, og jeg kan dermed flytte denne uten å blunke. Øvrige jaktstiger/tårn er mye tyngre, og krever mye mer når man skal montere/demontere. I praksis blir disse stående hele året, og de ruster fort... Når denne typen i aluminium i tillegg er pulverlakkert, så vil jeg si den er evigvarende.

 

Om det er en verdensnyhet vet jeg ikke, men sammenleggbare stiger har vi jo sett lenge. Det å utvide dette til en jaktstige er jo genialt. At den er pulverlakkert, mener jeg forøvrig er avgjørende ettersom stigen ellers ville vært et blinkende tivioli i heia...

 

Den er kanskje noe dyr, men ettersom aluminium koster 4x stål, og den i tillegg er pulverlakkert (meget dyr lakkering) så blir vel prisen deretter.

 

Kort sagt! Evigvarende og genial!

 

Lykke til med jakten (og salget)

Link to comment
Share on other sites

Vel, på hjemmesiden det var lenke til fant jeg ingen produkter, heller ikke en jaktstige, mulig det er en feil ved nettsiden. Hadde vært fint med pris, større bilde og mer info.

 

Blir vel litt vel mye støy på post når man skal rigge opp en slik stige, men det er selvfølgelig fint med en stige som kan flytte litt på og prøve et par dager på forskjellige steder.

 

kom igjen med større bilde og pris, har du sagt a så får du si b, det er nok skjebnen til en snikmarkedsfører:-)

Link to comment
Share on other sites

PS: Vær rask om du vil sikre deg en før hjortejakta, varen brenner i hyllene allerede.......

 

Og dette er fortsatt ikke ment som reklame? :mrgreen:

 

:oops: uups :oops: ser koplingen....

 

Men akkurat nå var jeg så giret at jeg tok litt av i beskrivelsen :D

 

Hadde forresten en utrolig opplevelse i lettposten her i forrige uke da jeg lokket inn en geit som gikk og tuslet forvirret under stigen og lurte på hvor kjeet hadde lagt seg.... Hun kikket ikke opp en eneste gang :D Etter denne lokkesekvensen tok jeg med meg stigen til et nytt terreng dagen etterpå hvor jeg skjøt en fin liten bukk, også denne fra lokk i Lettposten :D

 

Er det rart jeg er litt giret? :D

 

62616_s.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ser det er kommet ut en annonse på finn om denne. Den ser svært så snedig ut, men jeg stusset litt på det ene bildet... :shock:

 

94_-606742331.jpg

 

Er nå dette et helt sikkert skuddfelt...? :roll:

 

Er nok ikke sluppet noen kule fra den jenta der uten at det var sikker bakgrunn, det kan jeg love deg :D

 

Men dettte viser jo igjen hvor genial denne stigen er:

 

1. Problembukk nær bebyggelse

2. Opp med Lettposten på strategisk plass

3. Exit problembukk :D

 

Stort enklere kan det vel ikke bli?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ser det er kommet ut en annonse på finn om denne. Den ser svært så snedig ut, men jeg stusset litt på det ene bildet... :shock:

 

94_-606742331.jpg

 

Er nå dette et helt sikkert skuddfelt...? :roll:

 

Altfor nær offentlig vei, veldig usikker bakgrunn= ulovlig skutt rådyr.

Samme hvor genial stigen er var dette et litt dårlig bilde å publisere :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...