Jump to content

Howa eller Remington


Jml

Recommended Posts

Har klådd på Howa 1500 og Remington 700 Tactical.. Remmy'n gav meg mer "godfølelse" enn Howa. Men det er jo smak og behag. MYE mer ekstrautstyr til 700 om du skal bygge videre på den.

 

Vil også legge til at Howa Hogue og 700 sps tactical har samme stokk. Sinnsykt mye flex i den, men utrolig behagelig å holde.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nye Remington med X-mark eller hva det avtrekket heter har gode avtrekk. Presisjon fra 8mm til 120mm alt etter hva du forer børsa med og hva den liker. For ikke å snakke om hva riflestigningen takler av kuler.

 

Howa har bare 1/12 mens Remington har både 1/12 og 1/9 i noen modeller.

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde remington 700 sps i 308, rå presisjon mener jeg. jeg hadde ikke gjort noe med børsa..

 

 

3 skuddsamling

 

34qs8ex.jpg

 

jeg var knall fornøyd med min, angrer faktisk litt at jeg solgte den...jeg hadde gått for Remington,selv om howa virker bra det også. men antallet solgte Remington 700 sier vel at det funker :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde fra før ei howa varmint i 223rem,men fikk ikke til samlinger med 55 grs kuler.Kjøpte meg ei rem vtr som er dønn presis opp til 70 grs kuler.Meget fornøyd.

Men etter å ha brukt vtr rifla og sammenligna med howa`n sa er howa låsekassene bedre å bruke spesielt hylse utkastet og utdrageren.

Men remmington vtr har ikke en eneste feil etter ca 1500 skudd.

Det einaste som er bedre på rem vtr så er det avtrekket. Mulig howa har retta på avtrekket sitt,men på rifla mi så måtte jeg bytte.

Remmington kan du jo bygge om til alt du kan tenke på.Så skulle jeg tatt valet i dag så hadde jeg kjøpt den rifla som passer best til deg,Og etter mi meining så blir det howa.

Link to comment
Share on other sites

Har dere noen tall på presissjon og sånt? Hvordan er avtrekket osv?

 

Avtrekket på min Predator var veldig bra fra fabrikk, men jeg har i tillegg fått en børsemaker til å justere ned vekta til 700 gram med glassklart avtrekk.

Den kommer i 1/9 i riflestigning.

Til rådyr bruker jeg Barnes Vor-tx ammo med 55 GRS TSX kule og jeg dekker 3-skudds samlinger med en skytelapp.

Link to comment
Share on other sites

hvordan er avtrekket på howa`n da?

 

Jeg har bare testet avtrekket på en Howa i 223 for en del år siden, så det er ikke nødvendigvis representativt for dem, men avtrekket på akkurat denne rifla var helt jævlig.

Den sto i en våpenforetning og var ikke akkurat god reklame for Howa med det avtrekket etter min mening.

 

Jeg har snakket med en del Howa eiere, og noen er knallfornøyd med dem, mens andre har solgt sine rimelig fort igjen.

Det var en del Howa rifler å se på skytebanene i området før, men jeg kan bare huske å ha sett en her de siste 2-3 årene.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt min Howa 308 nå i 3 år, aldri et feilslag eller hatt noe problem med dårlig presisjon.

 

Avtrekket var litt kjipt rett fra eska men lot seg fint justere litt bedre men når ikke Timney avtrekket som står på nå opp til ankelene ;)

 

Min er kappa til 47 cm, har Grs stokk og hausken + timney, ingen problem å samle 5 med 2 klistrelapper på 100m.

 

Ut å klå på begge så får du nok følelsen får hvilken du vil ha :)

Link to comment
Share on other sites

Howaen ble og best i test i bladet Jakt mener jeg å huske?

 

Anyways, jeg har Howa i 223 og 6,5. Null problem å samle på en klistrelapp med 223'n i allefall. Men fordrer at man lader selv og har skutt noe skudd..

 

Avtrekket på de nyere Howaene et upåklagelig! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...