Jump to content

Snart tid for haglekjøp. Men hvilken?


Shaffer

Recommended Posts

Heisann

 

Nærmer seg haglekjøp (1 til 2 mnd) og sitter her å prøver å finne brukbare kandidater. Har funnet en del interresant men noen råd er jo alltid greit å ta til seg. Ser på det meste til rundt 5000-6000 kroner, som ikke er tyrkisk billigmerke. Er ikke interrisert i 2 løpere, må være halvauto eller pumpe.

 

Har kokt det ned til disse:

 

Winchester SXP

Eneste problemet med denne er at jeg ikke finner den med trestokk her til lands, har sendt noen mailer til de som forhandler modellen men har egentlig ikke fått et klart svar på en meget enkelt spørsmål.

 

Mossberg 935

Virker som en knallgod hagle men ingen på lager i Norge og aner ikke når den evt kunne finne på å komme tilbake heller. Den har også sikringen på den absolutt beste plassen!

 

Weatherby PA08 og SA08

Hører mye bra om disse, har også mulighet til å holde i hendene før kjøp. Samme problem med disse som SXP. Finner ingen med trestokk å eneste Weatherby leverandør i Norge kan visst ikke gi meg et svar på om det kan skaffes. Ellers er jeg litt skeptisk på prisen på PA08, den er jo så lav man blir skeptisk til kvalitet!

 

Benelli Nova og Supernova

Disse skal visst være meget gode som jeg har hørt. En fordel med denne er at det finnes en leverandør i nærområdet så jeg har mulighet til å holde å finne ut om den passer meg. Eneste ulempe er at den går over det jeg hadde tenkt meg i forhold til pris.

 

 

Dette ble relativt "grovt" men gidder ikke å skrive en hel masse rart, det tenkte jeg dere der ute kunne hjelpe meg med!

 

Alt av innspill, tips og råd om modellene jeg har skrevet opp og andre som kan være aktuelle i prisklasse er meget velkommen!

 

Takk!

Link to comment
Share on other sites

Er først og fremst riflemann, og hagla mi er noe så enkelt som en Remington pumpe, kan lite om hagle, men de fleste har vel noen meninger. Min er med syntetisk skjefte, som jeg attpåtil har lakket i kamo med Duracoat. Haglegutta på skytebanne brekker seg når de ser den. Men jeg har skutt noen ender med den, funker som bare det.

 

Årsaken til at Benellien er dyrere, er at det er ei bedre hagle, det er det vel ikke tvil om ! Såpass vet jeg.

Som andrevalg ville jeg personlig satset på Winchesteren.

Link to comment
Share on other sites

tror den winchester modellen du har på lista di er lisensprodusert i tyrkia?

Designet av Winchester, blir produsert i Tyrkia med Winchesters spesifikasjoner og materialer.

 

Bare vil ikke ha en Yildiz eller Hatsan til 3000 som detter sammen etter 1 dag ute. Aldri hørt en eneste anbefaling av de 2 merkene, eneste billige tyrkiske jeg kan komme på å ha fått anbefalt er ATA Arms.

Link to comment
Share on other sites

Uten at jeg vet sikkert, så tipper jeg XXL kan skaffe PA-08 Upland (varianten med trestokk), og hvis du er nervøs over kvaliteten så er det egentlig bare å duracoate delene som kan ruste. Det er ingenting som mekanisk går i stykker med det første på den hagla.

Link to comment
Share on other sites

Hvor i Nord-Trøndelag holder du til da?

 

Jeg har en Benelli Comfort du kan få prøve. Vurderes solgt også, pga. en dyr 2-løper i stallen.

Takk men nei takk. Skal ha en flunkende ny som første hagle:)

"Vurderes solgt" var bare en bisetning. Hvis du vil så får du uansett prøve den om vi er i samme område.Kan jo være greit å ha prøvd forskjellig, så du har noe å sammenligne med.

Du kan dessuten få prøve Remington wingmaster 870 supermagnum(pumpehagle). Kjempegod hagle å skyte med.

 

Men trøndelag er langt, så det er ikke sikkert du bor i nærheten. Jeg bor forøvrig i Levanger, men skyter mest i Verdal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...