Jump to content

Kaliber i 200 STR?


Proffen

Recommended Posts

Hei karer!

 

Sauer 200 STR er et flott våpen. Og 6,5x55 er et flott kaliber :o

 

MEN...jeg skulle gjerne hatt et kaliber i børsa som er like bra eller aller helst enda bedre enn 6,5X55 på langhold og som har heftigere drep på lengre hold enn 6,5X55. Drømmer om 7 mm.

 

Noen av dere som vet hvilke kalibere etter denne spesifikasjonen som går i låskassa på 200 STR?

Link to comment
Share on other sites

Søk på forumet. Dette har vært grundig diskutert.

Kort svar. Nei, nei og nei. Men 284 kan jukses inn om enten gjør noe med magasinet, eller gir faen i hele magasinet.

280 går, men ikke AI (magasinet) og 6.5-06 går.

Støtbunnen er det fint lite å utvide på

 

Jeg ville vel sagt: "kjøp en T3" og hor opp den istf. Man får jævlig mye nice til T3 nå. Og der får du både støtbunn og magasin til å svelge 7RM, og RUM om du går inn for det.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle svar. Jeg forsøkte å søke litt på forumet uten å finne så mye. Men er vel meg som ikke søkte rett vil jeg tro..

 

Det ser ut som om de kaliberene som evnt kanskje med sola i ryggen osv til nød går, allikevel ikke helt når opp ditt jeg vil i ytelse. Forbannet egentlig, for jeg er veeldig fornøyd med Saueren.

 

jeg tar rådene her og skrinlegger nok planene om noe mer heftig i Saueren.

 

Tikka er kanskje et godt råd...bedre enn å satse på noe Remington lignene saker? Et Hansen bygg frister, men skal ikke dra tråden dit. Uansett, Saueren blir det ikke i andre kalibere.

Link to comment
Share on other sites

Ja, den har jeg lest. Var vel egentlig den som igangsatte denne dyre avhenigheten. Sikla lenge på 6,5-284. Men jeg synes den gir for lite i forhold til 6,5X55. Ihvertfall i jaktsammenheng. Hadde håpet på at en litt heftig 7 mm kreasjon kunne gått, men det ser ikke sånn ut..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...