Jump to content

Nikon p-22 Rimfire kikkertsikte


Tiurjeger

Recommended Posts

Ikke annet enn av omtale. Har sett litt rundt etter sikte til salongen og dette ser ut til å være egnet. Passe størrelse til en smekker .22, parallaksefri på 50 meter og target turrets.

 

Kan hende det blir med et slikt neste gang det går ei bestilling til Sinclairs.

Link to comment
Share on other sites

Ja kan ikke se annet en at target turrets må komme til sin rett på 22 LR, med kulebane som en sprettert så er det greit å kunne klikke seg til alle mål fra 30 til 100 meter.

Avstandsmåler til å måle opp rett avstand og enkelt og greit vri på tårnet enten opp eller ned til gjeldende avstand.

Link to comment
Share on other sites

Hadde den kommet tidligere ville jeg helt klart prøvd den, men nå gidder jeg ikke å nedgradere.

Nikon Prostaff har generelt god optikk i forhold til den rimelige prisen, så dersom denne beholder dette og får eksterne tårn/mildot/osv, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det er et kjempekjøp for salong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte mitt fra webyshops: http://www.riflescopes.webyshops.com/

 

De hadde en helt usannsynlig verifiseringsprosedyre for utenlandske kredittkort, så jeg betalte med paypal, og fikk det sendt via jetcarrier. Jeg var helt åpen om at siktet skulle til Norge, og bestillingen var tagget som "export" - men butikken er av de som enda orker å faktisk sjekke eksportreglene og forholde seg til dem i stedet for å bare nikse alle salg til utlandet.

 

Jeg har ikke testet siktet enda :oops: , og har i grunnen for lite peiling på optikk til å si noe særlig fornuftig om det. Det har utvendige tårn med 1/4 MOA-justering for 50 yards og et retikkel med kulebanekompensator som er sånn noenlunde tilpasset .22 Så det er nok neppe noe særlig om du vil bruke det til å lære bruk av mildot/trene langhold. Jeg kommer nok ikke til å skyte forbi 100 meter med det, det skal brukes til konkurranse og kanskje litt jakt på rimelige .22-hold.

 

Retikkelet ligger i gratisversjonen av strelok.

Link to comment
Share on other sites

Det har utvendige tårn med 1/4 MOA-justering for 50 yards og et retikkel med kulebanekompensator som er sånn noenlunde tilpasset .22 Så det er nok neppe noe særlig om du vil bruke det til å lære bruk av mildot/trene langhold.

 

Det har du jaggu rett i, vet ikke hvorfor jeg trodde den brukte mildot (og mil-klikk).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...