Jump to content

Midlertidlig våpenkort. HH


Frammatekaren

Recommended Posts

Fekk du den i posten? For å få tolla den inn i landet måtte vel den blå delen av søknaden være vedlagt i pakken?!? Og ettersom den er komt inn i landet,er det vel tollen eller postens tolltjeneste som har beholdt denne (urettsmessigt).

 

Ihvertfall slik eg antar det må ligge an..eg ville ringt de som håndterte denne forsendelsen(oppgi sporingsnr) og spørt de.

Antar du allerede har snkket med HH?

Link to comment
Share on other sites

Ta en telefon til tollvesnet/posten. Har opplevd mye rart fra den kanten opp i gjennom årene. Sist gang jeg importerte våpen måtte jeg rett og slett krangle meg til en underskrift og stempel på den hvite delen. Og det var bare så vidt jeg fikk dem til å beholde kopien som normalt er tiltenkt selger. Og toppen av alt var at jeg selv måtte levere den hvite delen til politiet. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Var vist veldig raskt ute med klaging denne gangen her. Hentet posten nå og der var det vist ett brev fra nettopp posten. Der lå hele våpensøknaden. Den er underksrevet og stempelt av tollkontoret, men den er ikke utfylt. Skal jeg fylle ut dette selv og sende den til politikammeret eller skal jeg bare sende den? Jeg skal uansett ringe "Tante Politi" i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg normalt gjør er å sende alle papirer tilbake til Politiet, samt bilder av våpen og våpen med tydelig serienummer. Ringer de først så de vet hva som kommer. Da går det som regel 2-3 dager så kommer våpenkortet i posten! har alltid funket bra det.

Link to comment
Share on other sites

Ta en telefon til tollvesnet/posten. Har opplevd mye rart fra den kanten opp i gjennom årene. Sist gang jeg importerte våpen måtte jeg rett og slett krangle meg til en underskrift og stempel på den hvite delen. Og det var bare så vidt jeg fikk dem til å beholde kopien som normalt er tiltenkt selger. Og toppen av alt var at jeg selv måtte levere den hvite delen til politiet. :roll:

 

Kan du ikke ta en kopi av den hvite delen.

Det fungerte helt fint for meg når jeg kjøpte ammo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...