Jump to content

Våpenstativ til å pusse rifle


furuoglyng

Recommended Posts

https://www.google.no/search?um=1&hl=no&client=safari&tbo=d&biw=320&bih=508&tbm=isch&sa=1&q=tipton+best+gun+vise&oq=Tipton+best&gs_l=mobile-gws-serp.1.0.0i19.55462.68231.0.71236.40.25.5.2.2.5.371.3493.0j6j8j2.16.0...0.0...1ac.1.3.mobile-gws-serp.jrXZ1kpXcq0#p=0

 

Angrer ikke mye på dette kjøpet betalte 1334 på midway ink frakt da de hadde dette gratis, i desember fantastisk og veldig funksjonabel, passer fint både til salongen. Rifla med grs å tofot, samt Hk416'en

 

Sent fra lomma

Link to comment
Share on other sites

stående: 36x148 ca30 cm lange men en litt kortere en den andre, med "passelige" utskjæringer.

Bunn: 22x148

Sider: 22x098

Føtter: 36x098 ca 35cm

En slump maling, litt skum gummi med tøy over.

De stående støttene står med ca 50 cm mellom seg (passer mine smell staur)

Og mitt gamle fiskeskrin til børster og tillbehør passet perfekt oppi.

DSC_2822_zps2051e767.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Snekret sammen en lignende sak for ca 10 år siden til sideliggeren men da uten de sidestøttene på endene, da samboeren kom ut i snekkerboden for å dele en røyk kikket hun på miraklet mitt, snudde det opp-ned og sa, "sånn krakk hadde bestemor på kjøkkenet" :forvirra::shock::overrasket:

Når jeg da så på den opp-ned, så var det en krakk, slike som vi brukte å lage på sløyden når jeg gikk på barneskolen :lol::lol::lol:

Altså, dra innom en brukthandel og kjøp deg en antikk krakk/skammel og snu den opp-ned og du har ett yppelig stativ for å legge våpenet i når du pusser det 8):mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Henger meg på her jeg også, da jeg har tenkt å lage meg en selv ganske snart.

 

Jeg lurer på hva som er de beste egenskapene til et pussestativ. Har tenkt å sveise opp noe greier av stål eller aluminium jeg har liggende. Vil ikke snekkere da jeg treffer spikeren på hodet ca. 1 av 5 slag med hammeren, og resultatet blir der etter :oops:

 

Ser de fleste har en skrutvinge eller lignende for å sette fast stokken. Er det greit å kunne justere den opp og ned for å kunne tilte løpet nedover? Hadde vært fint om dere som har litt mer erfaring enn meg (altså 99,9% av medlemmene her inne) kunne ramset opp alle funksjonene dere liker med deres "vedlikeholds stasjon" og hva jeg evt bør tenke på når jeg skal lage en selv

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...