Jump to content

Søknad Innvilget. Hvilken pistol


Scarrings

Recommended Posts

Fikk søknad innvilget for 9pmm pistol, men sliter med å bestemme meg for hvilken jeg ønsker meg. Er det noen som har innspill til hvilken jeg bør ha som fungerer bra både på praktisk skyting(production division), til grovfelt/militærfelt på nsf sine programmer og som koster mellom 6000-10000?

Link to comment
Share on other sites

Hva har du prøvd av våpen? Vil du ha lette våpen av polymer som Glock eller litt tyngre laget av stål? Eneste måten man finner ut av hva man liker er å prøve mange forskjellige våpen. Jeg vil nå si at du gjør ikke noe feil valg hvis du går for en CZ eller Tanfoglio.

 

Hvor i landet holder du til? Sikkert noen på klubben som velvillig vil la deg prøve våpenet dems.

 

Sent from my Galaxy S3

Link to comment
Share on other sites

Hva har du prøvd av våpen? Vil du ha lette våpen av polymer som Glock eller litt tyngre laget av stål? Eneste måten man finner ut av hva man liker er å prøve mange forskjellige våpen. Jeg vil nå si at du gjør ikke noe feil valg hvis du går for en CZ eller Tanfoglio.

 

Hvor i landet holder du til? Sikkert noen på klubben som velvillig vil la deg prøve våpenet dems.

 

Sent from my Galaxy S3

 

Har prøvd Tanfoglio først og fremst, og springfield som jeg har lånt i praktisk skyting. har prøvd Sig sauer og cz men jeg har ikke prøvd dem nok til at jeg kan komme til en konklusjon enda (cz var riktignok konvertert til .22lr). Klubben jeg er i kommer til å få inn en cz men de har ikke fått den inn enda. Jeg likte Tanfloglio sitt avtrekk veldig bra.

 

Jeg oppholder meg i Haugesund.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde kjøpt en Sig 226 x five SO capsicum hadde jeg vært deg. Mye våpen for pengene til den prisen pistolen har nå.Denne er 9 mm. Fantastisk skytejern.

 

Jeg har sett på den, men har fått med meg diskusjonen på viewtopic.php?f=53&t=78423

 

Ikke at jeg tviler på at den egentlig burde vært godkjent, men jeg vil helst ha den saken avklart før jeg brenner av 8900,-

Link to comment
Share on other sites

Tanfoglio og CZ er så og si kliss like når det kommer til det meste, jeg har selv en CZ 75 Shadow og skutt en god del med Tanfoglio og mener at man får mer igjen for pengene ved å velge en CZ. SIG 226 er ett knakende godt våpen men hvis har små hender kan det hende du sliter med grepet har jeg erfart siden det er litt stort.

 

Sent from my Galaxy S3

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi jo en veldig hyggelig forhandler av Sig Sauer her i Haugesund så min neste pistol til bruk i NSF programmer blir en Sig Sauer P226 X-SIX.

Du kan jo ta deg en prat med Capsicum så finner han nok en fin pistol til deg i den prisklasen du ønsker.

 

Men CZ Shadow er jo også en fin pistol som kan brukes i begge forbund så den er ikke dum den heller.

Link to comment
Share on other sites

Fikk søknad innvilget for 9pmm pistol, men sliter med å bestemme meg for hvilken jeg ønsker meg. Er det noen som har innspill til hvilken jeg bør ha som fungerer bra både på praktisk skyting(production division), til grovfelt/militærfelt på nsf sine programmer og som koster mellom 6000-10000?

Hvorfor ikke standard divisjon? Etter mitt syn er det dit en må for å kunne få våpen som fungerer tilnærmet optimalt også i NSF.

 

Personlig vil jeg si at det beste er to separate våpen til IPSC og NSF.

 

Om du har store hender er X-Six flott til NSF, gjelder også Pardine GT6 / GT45/9

 

Eller Følgende kombinasjoner av Pardini om man vil ha en ramme:

6" GT45/9 med ekstra sleide/løp i 5" eller om en prioriterer ipsc:

PC40 med ekstra sleider i ønsket kaliber/lengde (PC40 er en 5" GT45 i 40 kal med stålramme). Tilgjengelige sleider m/løp er: 5" 45acp/40sw (Standard på våpenet)/9mm. Samt 6" 45acp/9mm.

Problemet er at det vel kun er ghostII hylster som passer til ipsc (Ihvertfall for meg som liker DAA Race Master og bruker Riwal). :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg gått til forhandleren og fortalt han at jeg har bestemt meg. Det blir en CZ 75 SP-01 Shadow på meg denne gangen. Den vil nok havne i mine hender mellom tirsdag og fredag (senest).

 

Takk for alle innspill.

 

:D Gratulerer, tror du kommer til å være veldig fornøyd med pistolen.

Link to comment
Share on other sites

Grattis med valget:) Er det noen her inne som har erfaring med Tanfoglio Stock III?

 

Jeg fikk min i dag :mrgreen: var så heldig å få kloa i den siste spesialen hos pvas. Fikk prøvd den så vidt i dag, men skal komme tilbake med mere utfyllende info om noen få hundre skudd. Det jeg kan si så langt er at den har et fantastisk grep, og et meget bra avtrekk rett ut av esken. At den ser kanonbra ut er heller ikke til å stikke under en stol :wink:

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen er at spesialen er rustfri, har aluminiums grep istedet for tre, så skulle det være tykkere bunn på magasinene(uten at jeg er 100% sikker på akkurat det). Har fått sendt avgårde et par hundre skudd med den hittil, og må neste bare få skryte litt til av den. Den høye vekten(1200 gr tom) gir den en veldig god balanse, så rekylen blir minimal. Avtrekket er strøkent til å være originalt, og gir imponerende bra presisjon på enhånds skyting. Angrer ikke et sekund på dette kjøpet, kunne vel igrunn ikke vært mer fornøyd :D

 

Skrev 9x19 på søknaden i og med at jeg søkte spesifikt på dette våpenet. Vet ikke hvor mye dette har å si på søknadsprosessen, men jo mere spesifik man er, jo bedre er det sikkert.. Tror nå jeg da :)

Link to comment
Share on other sites

Blir nok en Tanfoglio på meg også da! :) Leverte søknaden i dag!

 

Fornuftig :D Tanfoglio har også en annen modell som er verdt en titt, og det er Gold Match. Sikkert flere bra modeller også, men er kun den i tillegg til den jeg har jeg har testa. Er hakket større med 6" pipe, godt avtrekk og knallfin balanse. Nå kan ikke jeg skryte av at jeg kan å skyte, men de gutta som kan skyte og som skjøt med Gold Matchen hadde imponerende samlinger på 25m.

Han som eier den Gold Matchen var i likhet med meg meget fornøyd med sin Tanfoglio, så det virker som dette er verdt å legge pengenr i :)

Link to comment
Share on other sites

Blir nok en Tanfoglio på meg også da! :) Leverte søknaden i dag!

 

Fornuftig :D Tanfoglio har også en annen modell som er verdt en titt, og det er Gold Match. Sikkert flere bra modeller også, men er kun den i tillegg til den jeg har jeg har testa. Er hakket større med 6" pipe, godt avtrekk og knallfin balanse. Nå kan ikke jeg skryte av at jeg kan å skyte, men de gutta som kan skyte og som skjøt med Gold Matchen hadde imponerende samlinger på 25m.

Han som eier den Gold Matchen var i likhet med meg meget fornøyd med sin Tanfoglio, så det virker som dette er verdt å legge pengenr i :)

 

 

Ser fin ut den også ja:) Men jeg skal ha våpen til Production Divison i praktiskskyting, og Gold Match er ikke på lista over godkjente våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...