Jump to content

Hei Hei! Nå er det nok innendørs underholdning!


Shaffer

Recommended Posts

Hei!

 

Ja nå er det nok! Jeg er lei PC og Spill! Spørsmålene fra venner og familie har kommet så mange ganger i løpet av årene at jeg nå kan gladelig si. Nå blir det jakt og fjellturer!

 

Fra tidlig alder har jeg hatt interesse for skyting og fjell/hytte turer men som mange andre unge ble jeg også sittende fast foran pc skjermen så fjellturer ble det lite av en stund! Men dette er jeg MEGET lei av å hører nok en gang villmarkens kall!

 

Så nå har jeg gått til innkjøp av det aller meste av ustyr man kan trenge for en uke på hytta! Fjellsko, jakke, bukse, sekk og alt som skal oppi sekken og i lommene på bukser og jakker! Alt jeg mangler nå er jegerprøve som blir i mars/april, våpenskap og en god solid hagle! Kansje en hund?:)

 

 

Gleder meg så mye til å sitte på en fjelltopp i godt selskap i tiden som kommer!

 

Dette blir bra!

 

-Shaffer. En Kommende Jeger! :D

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med åpenbaringen, og velkommen i det gode selskap. Bare husk at noe utstyr er livsnødvendig, mens veldig mye annet blir kjøpt fordi det er gøy å bruke penger på noe nytt og fett. Kom deg ut og kos deg, det er det viktigste.

 

(Sa han som sitter inne foran PC'en. :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Takk Takk! Alltid trivelig med respons. Angående hund, ja det blir nok å vente en stund. Tenker meg det blir mest rype, skogsfugel og harejakt. Alle jeg kjenner som jakter småvilt bedriver den type jakt så får nok henge meg på der tenker jeg!

 

 

Igjen. Takk for hyggelige svar! :D

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Kjempeflott at du vil bli jeger? Bare husk det med utstyrshysteri...Du har klær og sekk, alt du trenger nå er børse, ammo og et skap til den! Sett jakta i sentrum, havesyken kan være vond å bekjempe.... :mrgreen:

Vent et par år med bikkje, en hund har du gjerne i 12-15 år og du bør være helt sikker på hva du vil ha. Kjøp deg gjerne ei rifle og prøv deg på noe større også før du bestemmer deg for hund. Lykke til!

:D

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Kjempeflott at du vil bli jeger? Bare husk det med utstyrshysteri...Du har klær og sekk, alt du trenger nå er børse, ammo og et skap til den! Sett jakta i sentrum, havesyken kan være vond å bekjempe.... :mrgreen:

Vent et par år med bikkje, en hund har du gjerne i 12-15 år og du bør være helt sikker på hva du vil ha. Kjøp deg gjerne ei rifle og prøv deg på noe større også før du bestemmer deg for hund. Lykke til!

:D

Vise ord som blir tatt til etterretning! Prøver å holde det så "enkelt" jeg kan. Kjenner massevis av jegere som alle jakter på forskjellig så vil tro det blir muligheter for å bli med å prøve det meste :winke1:

 

Blir spennende! :)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen!

Ser at enkelte råder mot hund.. :roll:

Tenk da heller hva du da kan oppleve med en PISTOL istedet for disse upraktiske langvåpna! :lol:

Skal faktisk bli med på neste klubbskyting i den lokale pistolklubben neste uke! Aldri prøvd det men virker jo som en morro sport, får prøve å se om det faller i smak:)

Link to comment
Share on other sites

Du shaffer :

Her fikk du mye respons - ikke alle fra Re får det hver gang de stikker hodet fram litt !

Artig - du har visst tenkt på helt plutselig å "gjøre alt" på en gang. Det klarer du selvsagt ikke - du heller.

Mht utstyret: Skal du drive småviltjakt/rådyrjakt er det lurt å skaffe seg varme sokker, ei god "jaktøks", en skikkelig

svartkjele. Ei driftssikker børse og mye skytetrening til sommeren !!! En god stolsekk, øreklokker og glimt i øyet.

Sitt på post lenge nok til at lysten på hund er helt avklart mht type og avstamning.

Litt gluggejakt på rev midtvinters er heller ikke at foragte....I Re må det vel også være mulighet for litt beverjakt i april - kanskje du må over i Andebu ? Masse gås i Tønsbergområdet også - som du sikkert vet. Bor i nabokommunen din og har tidligere jakta både due og rev i Re. Tror den kommunen forøvrig ville kledd en stor og god villsvinbestand også .....men ikke si til grunneierne at jeg har sagt det !

Good luck, mate !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...