Jump to content

Felt-reglementet?


JoeHugin

Recommended Posts

Jeg har hørt at det er en max grense på våpen i felt. (max. 1400g i militær felt) Men jeg fant ikke det i linken. Kun avtrekk vekt på max 1360.

Har jeg blitt fortalt feil? Jeg vurderer å kjøpe en STI Targetmaster som jeg tror veier rett over 1400g. Kjedelig hvis den ikke er godkjent.

Edit: Fant det. Max 1400g :-( Noen som har tips til en billig måte å lette en Targetmaster under 1400g?

Link to comment
Share on other sites

Jeg med flere har brukt STI Targetmaster i felt i mange år og i NM også.

 

Ja...den er nær grensen, men den dagen en eller annen kontrolvekt sier

den er for tung (og med en påståelig kontrollør som sier vekten er riktig) er det

bare å skru av magasinbrønnen, så er det problemet løst.

Link to comment
Share on other sites

STI Target master veier 1248g ifølge opplysninger på sidene til hunters house i danmark :mrgreen:

1248g gjelder på 45. 9mm er noe tyngere pga. mer gods i løp. Har hørt 1395gram men kan fort bli tyngere med tykkere greps plater. Men som S.O.N skrev så er det bare å skru av mag brønn:-)

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ikke lenger noe feltreglement. For reglene er jo nye i 2013, og i de nye reglene er ikke felt nevnt med ett ord. Ikke hurtig-øvelsene heller. Så da så...

 

 

Du må skille mellom dei nasjonale reglementa (felt og hurtig) og dei internasjonale ISSF reglementa (der det er litt endringar no i 2013).

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ikke lenger noe feltreglement. For reglene er jo nye i 2013, og i de nye reglene er ikke felt nevnt med ett ord. Ikke hurtig-øvelsene heller. Så da så...

 

Felt og hurtig er nasjonale øvelser.....dvs egne reglement som ikke endres pga ISSF sine oppdateringer i forbindelse med OL.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Noe som mangler her, eller? Hvor er kommandoene "Er skytterne klare?" og "ILD" blitt av?

 

8.25.2.12

Våpen kan bare lades på standplass, og bare etter at kommando om "LADING" er gitt. Alltid ellers skal våpen være uladd. Funksjonærer må se til at skytterne får nødvendig tid til å lade.

 

8.25.2.13

Når kommando eller signal om "STANS" er gitt, skal skytterne straks slutte å skyte. Når kommandoen "TØM VÅPEN, OG GJØR KLAR FOR VISITASJON" gis, skal skytterne tømme våpen, tømme magasin hvis nødvendig, og gjøre alt klart for kontroll.

Link to comment
Share on other sites

Står lengre ned:

 

8.25.7.7.1

Standplassleder gir følgende ordrer:

”FYLL MAGASIN OG TØNNE”

Det gis nødvendig tid til at skytterne får fylt magasin/tønne med korrekt antall patroner før kommando:

”LADING”

Skytterne lader våpen, etter nødvendig tid (vurdert av standplassle-der), kommer kommando:

”ER SKYTTERNE KLARE”

Skytterne skal melde fra umiddelbart om de ikke er klar. Dersom en eller flere melder fra, kommer kommando:

”NEI ER SAGT, NY KOMMANDO”

Etter 15 sekunder kommer kommando:

”ER SKYTTEREN KLARE”, (det gis ikke ytterligere ventetid).

Etter 5 sekunder kommer kommando:

”KLAR”

I løpet av de neste 5 sekundene skal våpenet senkes under 45 grader,

og være i ro når neste kommando kommer (45 grader er unntatt ved eventuell(e) liggende øvelse®).

Etter 5 sekunder kommer kommando:

”ILD” - eller skivene kommer frem

På denne kommando heves våpenet og skudd avgis.

Deretter kommer kommando:

”STANS” eller signal

i de to (2) siste sekunder av skytetiden, eller skivene vender bort. ”TØM VÅPEN, OG GJØR KLAR FOR VISITASJON”

Skytterne tømmer våpen og magasin, og gjør klar for inspeksjon. Standplassleder inspiserer alle våpen/ magasin, og skytterne pakker deretter ned sine våpen/magasin.

Ved eventuelt for tidlig eller for sent avgitte skudd, så skal stand-plassleder opplyse om dette før neste kommando:

”ANVIS"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...