Jump to content

Viltkamera med mms


gilkja

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Takk for svar! Jeg gikk for uovision um 562, jeg kjøpte det hos winge våpen. Jeg er så langt veldig fornøyd. Har ikke lagt merke til at det lager lyd når ir slår inn, men jeg hørte egentlig ikke etter heller før jeg satte det opp. Foreløpig har jeg bare fått bilder av kråker og katter på åte.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Prøver å dra litt liv i en gammel tråd, istedet for å lage en ny;

Hva er i "mote" nå? Er vel stadig fremgang på denne teknologien. Er på utkikk etter et nogen lunde rimelig kamera med enten mms eller påmontert skjerm for inspeksjon.

 

Hvilket viltkamera gir per idag mye for pengene? Noen anbefalinger?

Link to comment
Share on other sites

Det som er på "mote" er vel til enhver tid det med flest gizmo greier?

 

MMS kamera med "svart" IR så langt nede i spekteret at selv ikke dyra ser det har vært på mote så lenge at det knapt kan sies å være på mote lenger.

 

Kamera man har mulighet til å kontrollere via SMS meldinger har begynt å komme. De liker jeg godt selv om jeg ikke har noen selv enda.

 

Større rekkevidde på PIR sensoren uten større strømforbruk og flere "feileksponeringer" er min drøm, koblet med kraftigere blitz selvsagt :)

 

Det jeg skulle ønske meg var mobilleverandører som lot deg ha mer enn tre sim kort pr abb. til en fornuftig penge. Har sprengt grensene og begynt å sette ut kamera uten MMS..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tre "kloninger" av den der, under navnet Bolyguard..

 

Helt kurant. Har synlig IR blits hvor du ser at det blinker svakt rødt, og dyra ser det også, men de skremmes ikke på det. Har bilder av alt fra hjort via rev og grevling ned til ekorn.

 

Litt knotete konfigurasjon via fjernkontroll. Løp og kjøp hvis du trenger MMS viltkamera. Grei pris og gode kameraer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det det jeg tror er den første versjonen av SG550M-8M.

 

Dyra ser IR-lyset, faktisk så ser jeg også dette lyset.

Elgen bryr seg ikke om det.

rådyra er bortpå å snuser på kameraet og justerer litt på kameravinkel for så å unngå stedet om natta.

Hjorten lar seg fotografere en gang ei natt, og så finner de alternativ rute utenom kameraet.

 

Så derfor leter jeg også etter et bedre kamera.

Gjærne ett som snakker TCP/IP og kan programmeres hjemmefra.

Men aller helst et med IR-lys som hjorten ikke ser.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 11 months later...

Hei.

 

Har kjøpt Uovision UM565 black led til min svigerfar i 60 års gave.

 

Jeg ble imponert over omtalen dette kameraet fikk blant annet i denne tråden og i svenske tester.

 

Når jeg mottok det i posten ble jeg umiddelbart litt skuffet - Magasinet oppgir at det er 12 mp. Det er feil. Kameraet har 5 mp men med interpolering utgjør dette 12 mp. For de som er litt kjent med zoom vs digital zoom er det samme teknologi som ligger bak interpolering.

 

Det står heller ingenting på den mottatte forsendelsen om "Black LED", kan det være at jeg har fått feil kamera tilsendt? Sto det "Black LED" på esken til dere andre som har kjøpt dette kameraet? Står listet opp masse "features" men ikke denne.

 

Vi skulle egentlig kjøpe ScoutGuard 880-14HD (ny utgave fra 2016), men Jaktdepotet får ikke inn dette før onsdag, samme dag som 60 års dagen. Derfor ble det alternativ 2.

 

Håper ikke Uovision står veldig mye tilbake for dette SG-kameraet, da prisen er den samme, men teknologien virker langt "freshere" på SG-kameraet.

Link to comment
Share on other sites

Angåande om dyra blir skremt av rød ir belysning eller ikkje så har eg tatt ein del bilde av hjort med slikt kamera og det virkar ikkje som dyra bryr seg. Har og fått nokre bilder av rev på slakteavfall av hjort. Om reven vart skremt så var det ikkje verre enn at han kom igjen fleire netter på samme åtet. Det kameraet eg har tatt mest bilde med er ein Moultrie D-40 med vanlig blits ved ein saltstein. Har tatt tusenvis av bilder av hjort med dette kameraet og mange av dei er tatt i mørkret med blits. Eg skal ikkje sei at dyra ikkje kan bli skremt av kvit blits,men bilda mine er gode bevis på at det er mulig å ta massevis av bilder av samme dyra med vanlig blits. Har og prøvd dette kameraet ved sjølvdaua hjort om vinteren og også reven vender tilbake til samme åtet sjølv om eg brukar vanlig blits.

Har no skaffa meg kamera med black LED og ventar på nokre fleire kamera. Har enno ikkje fått sjekka dei eg har satt ut,men forventar at kvaliteten på bilda tatt i mørket er dårligare enn med vanlig blits og rød ir blits då black LED normalt er svakare og gir meir grovkorna bilder. Ingen av kamera mine har mms då det er elendig mobildekning der eg jaktar. Dessuten synes eg det er litt av sjarmen med viltkamera å venta til du får sjekka dei sjølv.

No veit eg ikkje om det går å bruke time lapse funksjon kombinert med mms ,men ser for meg at det blir ganske upraktisk å motta bilde kvart minutt så da må eg ut i felten å sjekke kameraet/bytte sd kort likevel. Eit av dei kameraa eg har bestillt kan attpåtil kombinere time lapse+ vanlig bilde utløyst av detektor dermed vil ein få veldig god dekning spesiellt på åpne områder i dagslys då kameraet får med også det som skjer langt utafor detektor området. Bakdelen er at det drar ein del batteri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...