Jump to content

6.5x55 eller .308?


Fagerstad

Recommended Posts

Eg har innsett at det hadde vore kjekt med eit ekstra løp til min Blaser K95. Men eg slit litt med å bestemme meg for kaliber. Kaliberet skal vere anten 6.5x55 eller 308. Det mest praktiske er 308 for det har eg frå før, medan 6.5 berre finst i eit par kragar her i huset. Og eg vil helst halde tal på kaliber til eit "minimum". Med same profil reknar eg også med at 308 vil gi eit lettare løp, noko som er positivt. Så eg ser eigentleg ingen grunn til 6.5, men er det nokon som eventuelt kan gi argument for at 6.5 er betre enn 308? Hjortejakt er forresten formålet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan jo ikke sitte her og si at 6.5x55 er bedre enn 308. Dette avhenger av han som ligger bak våpenet. Er han skuddredd eller rekylredd, så ville jeg uten å tvile anbefalt enten 6.5x55 eller lyddemper på 308.

 

6.5x55 er duganes på alt vilt i norden, men det er vel litt mer trøkk i 308, så du som jeger får marginene på din side ved et evt. dårlig skudd. Kunne ikke tenkt deg en 30-06 da, som det er enda mer trøkk i. Eller 7.92.

 

Kjedelig å ha ørten rifler i samme kaliber'a gitt.

 

Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Rekyl plagar meg ikkje, men det er klart at med ei så lett rifle så merkar ein den betre :wink:

Syns ikkje rifla passar seg med 30-06, blir bittelitt for mykje for den smekre rifla. Men det er høgst subjektivt vurdert... Kjedeleg med same kaliber kanskje, men smart for meg. Eg har ei rifle i 6.5-06. Kjempeflott rifle, men for ein med ladevegring så blir sånne kaliber liiite brukt.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke en pipe i 30R Blaser siden du har en Blaser..?

At patronene sikkert koster litt mer er vel så, men til jaktbruk spiller det ingen rolle..

Prisen på ammoen betyr ingenting (sjølv om eg kan styre meg for ammo som kostar over 50,- per smell på bana). Det er rett og slett for ikkje ha for mange kaliber slik at ikkje ammobeholdninga renn heilt over støvleskafta. Eg er så rotete av natur at når det ligg mange tusen rundar i hyllene så blir det enda meir kaos med fleire kaliber...

Link to comment
Share on other sites

Du må være den eneste som kjøper et entusiastvåpen som en kipplauf, og allikevel vil ha ammo du kan kjøpe på matbutikkene på bygda.

Er på ingen måte einig i at kipplauf er eit entusiastvåpen. Det er eit genialt våpen som er lett av vekt og lett å plukke i bitar. Det er rett og slett praktisk og det har eg sans for.

Link to comment
Share on other sites

Tja kan vel være litt hips-om-happ?? Men tror kanskje ikke .308-pipa nødvendigvis blir noe særlig lettere enn ei 6,5x55-pipe. "Min" K95 var i 22-250, og da jeg fikk ekstra-pipe i 6,5x55, tenkte jeg kanskje at den var litt lettere, men forskjellen er kun 20 gram....

Men en fordel .308 har er at du sikkert kan bestille pipe med litt kortere lengde, (56cm?), uten for stort munningsblaff og tap av hastighet. Blitt et ekstremt kompakt våpen?

En rand-patron hadde sikkert gitt litt raskere og sikrere omladning (i sær med hansker?), hadde 7x65R i tankene lenge. Men må si det er langt enklere både praktisk og økonomisk med et standard kaliber. Har ikke hatt noe tull og problemer enda med utdrager.

Link to comment
Share on other sites

Siden du da skal ha rillepatron og har 308 fra før og absolutt ikke vil ha et nytt kaliber (eller til børser som ikke brukes) må vel valget være enkelt, eller?? Da hadde jeg kjøpt 308 og ikke tenkt noe mer på det.

 

Bare for å mase litt til...

Hadde det vært opp til meg å velge for deg så hadde jeg sagt at du burde kjøpt enten 6.5x57R, 8x57IRS eller 30R Blaser og oppbevart disse patronene i originaleskene ved kolben inni våpenskapet slik at du greide å holde styr på akkurat den ammunisjonen. Så surrete går det vel ikke an å være ? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror de fleste her inne er våpenentusiaster og vil regne en kipplauf som et entusiastvåpen. Det er ingen motsetning i at et våpen er lett og praktisk, med det å kalle det dette. Gjennomsnittsjegeren kjøper ikke slike :D:D

 

Hvilket kaliber har du i våpenet fra før?

 

Siden du har en kombi i 7x57R, ville jeg ha valgt dette fremfor de du foreslår, selvom det er vanskeligere tilgjengelig enn de andre. Da får du ihvertfall ikke flere kalibre enn du har.

 

Hvis du noengan kommer til å selge rifla, vil du få mer igjen for den i et randkaliber.

Link to comment
Share on other sites

Så surrete går det vel ikke an å være ? ;)

Å jo :lol: Det er forøvrig ikkje plass til ammo i skapet. Det er våpen der...

 

Men Niak sitt poeng om kortare løp avgjer det heile. Det var eit godt poeng, for det er dei små dimensjonane som er tiltrekkande med rifla. Eg har knapt brukt rifla, men etter oppskytinga forrige veke så blei eg forelska i rifla på nytt. Eg skaut mykje betre med den med 4x fast kikkert enn med min R93 med 2.5-10x tube oppå. Den er berre lekker... Og da fekk eg lyst til å smyge etter hjorten med den.

 

Du har rett i at ikkje så mange kjøper kipplauf "amatør", men det går mest på pris og at det ikkje er vanleg å sjå slike våpen, dessverre. Noverande løp er sjølvsagt i .243Win. Det står vel i stil med min smak, ikkje sant :lol: Ser poenget med 7x57R, men det er ikkje mykje god ammo eg har fått tak i. Og heimelading skjer aldri. Eg har to presser ståande, men dei samlar støv...

Link to comment
Share on other sites

En annen ting med 308w, er at den passer ypperlig til dempermontasje (grunnet at man ikke trenger langt løp), om man vill (en lett alu frontmontert demper med vekt på vekt og størrelse er da tingen). Men så var det dette med brekk våpen og demper da, kansje ikke det vakreste synet (men fy så praktisk det må være).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...