Jump to content

ruger new model blackhawk convertible


hikkas

Recommended Posts

Heisann Første innlegg fra meg :smile:

Hva mener folket om ruger new model convertible? Lurer på å kjøpe min første revolver og har lyst på en singel action. Vet ikke hvorfor men det er liksom det som er revolver :D Og det virker jo genialt når en kan velge mellom 357mag og 9mm med tanke på ammo pris. Lader ikke selv ennå. Er i grunnen fersk som pistoskytter men har en 22 "rørtang" som noen kaller det og en tanfoglio 9mm, så rugeren blir jo stort sett til koseskyting. Håper på mange "rare" :lol: meninger om dette.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Blackhawken er en nydelig revolver. Har selv en i .357Mag. med 4 5/8" löp,..(gamle typen med skruer i steden for sprinter).

"Koseskyter" for det meste med ladninger på 38spec. nivå, men lader disse i .357 Mag. hylser som underletter rengjöring/pussing av tönnen.

Lader som sagt selv så ammon blir rel billig både med Frontier kobber-belagde og vanlige blykuler(swc),- holder meg i stort sett til 158grain.

Ser ikke selv det store behovet for en 9mm tönne, men i og med at du ikke lader selv så kan nok dette väre en god lösning mtp ammo-pris.

(anbefaler likevel at du begynner å lade)

 

Tror du blir godt fornöyd med en Blackhawk (om kvaliteten fortsatt er like god).... personlig liker jeg min Ruger såpass mye at jeg kunne önske meg en til,.. da i kal .45 Colt.

 

Da fikk du mitt "rare" svar :) -- Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Sikkert en topp revolver :wink:.

 

Skjønner alikevel ikke helt poenget? Det er jo nesten ikke forskjell i prisen på ammoen, selv når du ikke lader selv. Jeg ble faktisk overrasket selv, når jeg så det var så liten forskjell i pris.

 

Nedenfor er kun ett eksempel.

 

Du får 38. special fabrikkammo (Magtech .38 SPL 158GR LRN) for ca. 1,75 kr pr skudd (kjøp av 1000 skudd hos Landrø. Jobber ikke der :winke1:).

9mm får du for 1,60 kr samme sted. Det er 15 øre i forskjell.

 

Du finner mange brukte revolvere i 357 magnum/38 Special med høy kvalitet til salgs, for en mye lavere pris enn ny "ruger new model blackhawk convertible".

 

For den prisforskjellen på brukt sammenlignet med en "ruger new model blackhawk convertible" får du maaaaaaange skudd i 38 Special.

For eksempelet ovenfor så må du skyte over 6500 skudd for å spare 1000kr på ammo.

 

Hylsene krever vel også moonclips for at ekstraktoren skal fungere?

 

n48sa0.jpg

 

Og til slutt, hvis du er opptatt at "revolver er skikkelig revolver", så er det omtrent blasfemi å skyte 9 mm luger i en revolver 8)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du får ikke en "sær" revolver - du får en helt vanlig Blackhawk med en ekstra tønne. Du bruker heller ikke moonclips - BH er en singelaction revolver og du støter ut hylsene på samme måte som 38/357 hylser.

Hadde en sånn i flere år, fungerer utmerket, men ikke regn med topp presisjon med all 9mm fabrikkammo - 355" kuler i 357" løp er sjelden et bra utgangspunkt for super presisjon ;-)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Akseptabel presisjon ja, Geco gikk greit, UMC og S&B ikke helt det store, men best med "himkok" fikk bra presisjon med Rainier 9mm kuler i min - da var også Rainier billig, det er den ikke lenger, synd - for de er bedre enn Berrys og milevis bedre enn Frontier (avhengig av hvilken lot du får av Frontier da)

 

Edit: Må forøvrig legge til at BH'en var god å ha når jeg skjøt opp 9mm WRA "Submachinegun Only" ammoen jeg hadde - den gikk forøvrig ganske ok, men ikke noe sunn føde for litt pinglete pistoler ;-)

Link to comment
Share on other sites

Heisann

Takker for tilbakemeldinger. Angående pris forskjell på ammo har jeg nok ikke sjekket godt nok, :roll: men ser feks på jaktogfriluft at billigste 9mm koster ca 2kr smellen og 357mag koster 8.35kr smellen og det er jo litt. http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=17201" target="_blank

Men er det noen som vet om en må søke på 9mm tønna? Jeg har forstått det som en ikke trenger det, men det er jo rart for da sliter en vel med å få kjøpt 9mm ammo visst man ikke har 9mm fra før

Link to comment
Share on other sites

new model er standarden nå, som er i produksjon. Den "gamle" blackhawken er av den såkalte treskruers varianten, og fungerer som en vanlig Colt SAA revolver. Den nye ar to låsepinner ikke tre skruer og har en transferbar sikringssystem som gjør at man kan bære revolveren trygt med 6 skudd. Hanen må ikke hvile på tomt kammer.

Entusiaster mener at 3skruers er "bedre". Uten at jeg har merket noen forskjell på de jeg har hatt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...