Jump to content

Kjøpe våpentilbehør fra Russland?


SofaBamse

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med å kjøpe våpentilbehør fra Russland? Jeg fant en side som hadde en del tilbehør til Vepr til langt hyggeligere priser enn papirmølla USA, men om det er samme spetaklet fra Russland er det jo lite mening i å handle derfra. Jeg tenker først og fremst på magasiner, men man vet aldri.

Link to comment
Share on other sites

Altså, jeg kjenner til enkelte som har kjøpt mye rart (lovlig) i Russland. Har også hørt historier om noen som handlet en BMP-3 (Noe alà CV90-vogna) men fikk problemer med den i Norge pga den forurenset noe grevelig.

 

Så tviler på noen magasiner til ei rifle er det store problemet :mrgreen: Nje problema...

Link to comment
Share on other sites

Russland er jo kjent for å være ganske slappe angående håndhevelse av slikt, om det faktisk er noen restriksjoner i det hele tatt.

 

Istmus her får meg til å huske resten av historien, denne BMP'en hadde en 20mm ett-eller-annet-stort montèrt i tårnet. Problemet var dog ikke denne som forhindret import, da en av de kameratene som kjøpte denne var børsemaker og skulle i så fall plombere kanonen. Problemet, var som nevnt tidligere, at den forurenset altfor mye og det kostet mye å få denne fraktet :mrgreen:

 

Jeg har alltid hatt et ønske om å besøke det "gråe" markedet i Russland, bare for å se hva slags galskap man faktisk kan få kjøpt :lol: Jeg vil ha en T-90 til elgjakta!!! :lol: Med kanonen uplombert selvsagt, så skal jammen elgen få kjørt seg i år.

 

Så tilbake til saken, eneste jeg ville vært i tvil, er at Russland er jo kjent for å ha en del svindlere. Men er man heldig og finner ærlige bedrifter som sender osv, da gjør man det bra.

Link to comment
Share on other sites

En 14,5 x 114 hadde jo vært kjekt å ha, ikke er den forbudt heller :lol:

 

Åtejakt på kråke?

 

Sjappa jeg fant virker grei, har ikke adressen her på denne pc'n og det var litt google-akrobatikk for å finne den. Skal se om jeg kan spa den frem senere.

 

Rausheim: Jeg skal, i fullt alvor, vurdere å bli med.

Link to comment
Share on other sites

Mitt problem, SofaBamse, er at jeg har problemer med å si nei til tilbud og hvordan jeg skulle bortforklare i tolla hvorfor jeg tauer en T-90 bak etter bilen eller hvorfor jeg har 20-30 AK-47 og diverse annet snacks, til min personlige samling selvsagt, godt stuet i trunken, er der problemene ville oppstått :mrgreen:

 

Men bortsett fra det, så er det en av mine drømmer, rett og slett oppleve alle de merkelige tingene man ville hatt mulighet til å handle i Russland (om man hadde nok penger dog)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker først og fremst på magasiner til Vepr Super 308, det hadde gjort det litt greiere å ligge på skytebana i kulda når jeg slapp å fryse fingrene av meg på å pøte patroner. Et par tiere hadde ikke vært så ueffent, og kanskje en treer om jeg finner på å jakte til høsten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...