Jump to content

Bøylerifle i 500 S&W Mag


Litago

Recommended Posts

Sitter og leter etter en Bøylerifle i 500S&W Mag

men de jeg finner er veldig vanskelige og få tak i eller så er de veldig dyre eller begge deler

er et noen her inne som har en bøylerifle i 500S&W? eller noen som vet om noen som er mulige for oss og skaffe eller kansje en model er på vei til markedet? :)

på forhånd takk for svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Har sett den :) og den er rimelig handy

men det er ikke sikkert forhandlere er villige til og ta den inn og om de gjør tipper jeg den blir rimelig dyr med en pris på underkant av 2000dollar

tilsvarer vel 20k fra norsk butikk?

 

og det står jo på Faq "Export availability and pricing is yet to be determined. Please contact us for specific requirements. "

Link to comment
Share on other sites

20+ er jeg ikke særlig happy over og måtte gå over

tror det vil være billigere og prøve og få tak i en Savage 99 med straight stock

i kaliber 300 Savage eller 308Win eller en Marlin..men har hørt en del groms om marlin sin finish på våpen i det siste

samt 45-70 blir så dyrt at man må lade selv 31kr smellen er jeg ikke villig til og betale :|

Link to comment
Share on other sites

rifle i 500 er drømme rifla men det blir for dyrt når ingen av de store produserer noe til edrulig pris

men rifla må klare elg kravet 45-70,444marlin og 450marlin har noen latterlige priser pr skudd..kommer ikke på tale at jeg trener for 30kr skuddet

Link to comment
Share on other sites

rifle i 500 er drømme rifla men det blir for dyrt når ingen av de store produserer noe til edrulig pris

men rifla må klare elg kravet 45-70,444marlin og 450marlin har noen latterlige priser pr skudd..kommer ikke på tale at jeg trener for 30kr skuddet

 

 

Gå for 45-70 du. Du får komplett ladeutstyr for ett kaliber for en drøy tusing. Da er det bare å kjøpe hylser og kuler, og sette igang. Skal love deg at det blir vesentlig billigere i løpet av få skudd, kontra det å kjøpe ei dyr og ukurant rifle, fordi patronene er en anelse billigere. Med de billigste bulk-kulene på 405 grain fra Remington lader du en patron til en 6-7kroner.

Link to comment
Share on other sites

Prisen på 500 har jeg ikke :)

 

men får vel ta og lære meg og lade selv

finnes det noen steder der man lærer greit og enkelt og lade selv?

 

og når man ser på rifler i 45-70 er Marlin bedre enn winchester omdagen?

har sett litt på Marlin sin SBL og Winchester sin 1886 :) men det ville vært et stort stort pluss om man fikk kjøpt rett kolbegrep til SBL siden jeg ikke er så gla i pistolgrep

Link to comment
Share on other sites

Tilgang på komponenter gjør at jeg ikke tenker på 500S&W. Pussig nok så dagdrømte jeg meg frem til en pipe i 480Ruger eller kanskje en 475 Linebaugh til bøyleriflen min. Det må være enda dummere! Godt at julen var over,- for mye tid pleier å resultere i dyre prosjekter.

For ivrige sjeler så er 45/70 super da det er kurant å støpe kuler til trening. Hylsene er mer eller mindre evigvarende hvis man ikke sizer/kryper for hardt. Jaggu støper du noen kuler fra en rull med plattlodd :twisted:

Marlin får du med rett skjefte. Da heter den vel GuideGun?

Link to comment
Share on other sites

Kammeret har egen fadderordning for hjemmeladere i startgropa, du kan jo sjekke ut om det er noen i nærheten av deg der, tror fort 500sw blir greit dyrere enn 45-70 om du skal kjøpe fabrikkrulla, 500sw er jo et revolverkaliber i utgangspunktet, og ble joi sin tid forbudt i håndvåpen, sånnsett har vel 500n ganske lite marked her på berget ift 47-70 som jo endel benytter til jakt.

Link to comment
Share on other sites

sjekke ut om det er noen i nærheten av deg der, tror fort 500sw

Vi er minst 4-5 godt erfarne hjemmeladere innenfor et børseskudds avstand fra Litago. Forresten er det en i skytterlaget som er ihuga bøylerifleentusiast, og hver lørdag brenner løs med digre tjukke patroner, med flere forskjellige rifler.

 

K

Link to comment
Share on other sites

sjekke ut om det er noen i nærheten av deg der, tror fort 500sw

Vi er minst 4-5 godt erfarne hjemmeladere innenfor et børseskudds avstand fra Litago. Forresten er det en i skytterlaget som er ihuga bøylerifleentusiast, og hver lørdag brenner løs med digre tjukke patroner, med flere forskjellige rifler.

 

K

ville vært morro og både lært og prøvd :)

Link to comment
Share on other sites

Prisen på 500 har jeg ikke :)

 

 

Hvis du ikke lader selv ville jeg sett på ammo priser før jeg fant ut jeg ville ha noe :roll:

 

Nå skal ikke du ødelegge en aspirerende ladeentusiast! Du må selvfølgelig SE TOTALT BORTIFRA tilgang og pris på komponenter før du starter et prosjekt. Ellers blir det jo ikke et prosjekt! Da kan du like godt kjøpe deg TikkaT3 :mrgreen: I 308Win.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...