Jump to content

Modifisert revevarsler Driveway Patrol


Almo

Recommended Posts

Slik lager jeg min Driveway Patrol, slik at begge antenner er strukket ut, samt bryter for høyttaleren, slik at man kan slå av den og kun bruke led-lyset.

184570_10151119926231642_389396918_n_zpsc3605ac1.jpg

 

Noen som har forsøkt å montere en vibrering eller øreplugg på disse enhetene?

 

Ta kontakt på PM om det er noen som er interessert i å få kjøpt en som er ferdig modifisert.

Og til de av dere som sier det er enkelt å modifisere, så ja det er det, men det er ikke sikkert alle her inne er like teknisk, og vil gjerne ha den modifisert.

 

Dermed har vi kuttet den diskusjonen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har nettop fått montert opp patrolen, 120m,avstand, fikk respons første natta 04,30 uten modifikasjon men jeg likte plastkanna! Jeg stod opp såg reven så vidt på åta, så stakk den i full fart, men den kom tilbake en gang til stoppa framfor åta, og stakk like fort. Så nå lurer jeg på om han reagerer på en lyd som detektoren lager når reven kommer, har ikke vært rev siden. Jeg har tape over det røde blinkende lyset på detektoren som jeg gårutifra bare viser at batteriet virker.

Link to comment
Share on other sites

Har bare denne på hytta og bruker den sjelden.

 

Har bare skutt en rev for den, men den brøy seg ikke nevneverdig om lyset som blinket der den sto og glefset i seg..

 

Jeg tok ut høyttaleren, og pellte istykker en ps2 kontroll og tok ut vibratoren, satt på 2 wago, og da lager den klakk klakk lyder i bordet hehe

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker også slike . Noen har klikket etter kortere tid og tror det er fukt som er problemet men bygger dem inn i deler av ei plastkanne og virker som de holder lenre da . Jeg har ikke lagt ut antenne på ender men funker likevel inn i huset på ca. 90 m. . Innedelen hyler jo no jævlig så jeg klipper ene ledninga til høytaleren og lodder på en ørepropp og funker helt fint . Men sett ut dette når du legger ut åta på høsten ja iallfall pinnen m/dekslet på . Setter man dette ut nå så kan det gå lang tid før noen tør gå på .

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst ikke mobb, jeg er roughneck :mrgreen:

 

Men jeg klarte å få på et headset på et slags vis.. Det er et headset jeg fikk på et fly engang i tiden.. Ledningen tok jeg av ei gammel lampe.

Ny ledning grunnet ble veldig lei det fiberdriten som var på headsettet fra før.

Loddet te rett inn på ene øretelefon og tok ledningene som gikk på høytaleren på drivewayen.

Grunnet noe høy lyd så hadde jeg på bomull og elektrikerteip på den øretelefon det var lyd.

Ikke pent og som sagt jeg er ikke elektriker og vet ikke hva som er pluss og minus, men da jeg får te til får alle det til.

 

21yn4p.jpg

Link to comment
Share on other sites

Slik ble det med kobling til headset og bryter, samt utstrukket antenne for sensor og mottaker.

Funker på et vanlig headset, men kan si det slik at man våkner om man ligger med proppen i øret :)

Tar man ut headsetpluggen, er det bare diodene som lyser ved registrert aktivitet.

Så har man også mulighet til å slå over bryteren på toppen, slik at lyden kommer i høyttaleren.

 

Versjon 2.0 kommer med volumkontroll og ev. vibrering :)

 

Versjon 1.5

bilde_zpsf3a7d83d.jpg

 

bilde2_zps4e958753.jpg

 

Versjon 1.0

184570_10151119926231642_389396918_n_zpsc3605ac1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mitt modifiserte Driveway Patrol sett. Mye likt det Almo viser, men jeg bryr meg ikke med å legge ut antenna- rekkevidden er mer enn tilstrekkelig som den er til mitt bruk uten. Jeg har lagt til 3,5mm minijack utgang for headset/øreplugg- og volumet styrer jeg med en slik "volumkontroll på ledning"-type. I tillegg er det en liten skyvebryter for å slå på og av lyden til høyttaler. To sensorer til en mottaker. Dette blir settet som skal brukes ved ei planlagt åtebu inn mot fjellet til neste vinter.

DSC_5924.JPG

 

DSC_5926.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...