Jump to content

valg av merke på kløv ?


joakim88

Recommended Posts

Jeg har til nå brukt ruffwear sin kløv/sele. Men jeg synes den blir veldig slarkete og sitter løst etter en stund. Dette gjør at den ligger og belaster feil på ryggen også desverre :(

Hvilke kløv kan være ett godt alternativ i stedet? Hunden som bruker kløven er en alaska husky tispe på 25kg, så det er medium str. Vil ha en som er solid, og som sitter bra på bikkja.

 

Prisen er ikke noe problem, min hund skal trives på tur, det er det viktigste:)

Link to comment
Share on other sites

Har hørt mye bra om den til seleverkstedet men har kun brukt Breeders og Kennel selv ,kennel er nok favoritten,ligger godt,relativ slitesterk,har tatt av lokket på min og gjort om reimene forran for at det skal være enkelt og ta av og på,viktig at hunden får tatt den av i lengre pauser uten at det er noe pes.

Finner du en kløv som har lær forsterkninger forran på taskenne er det smar ellers sliter man fort hull.

Mine er brukt på malamute/husky mixer.

Link to comment
Share on other sites

Vi har noe som heter søkefunksjon - bruk den! Noen av oss gidder ikke skrive det samme gang etter gang etter gang!

 

Det skulle vel være en del opplysninger om kløver her inne allerede:

 

Hvilken hundekløv?

Kløv til jämthund tispe

Kløv som passer

Hundekløv og størrelse

Kløv til malamute

Kløv til gordonsetter

Kløv på hund

Link to comment
Share on other sites

Søkefunksjon er kjekk den, men svaring er jo tross alt valgfritt. Svarer jeg, helt frivillig. :mrgreen:

 

Jeg har brukt Granite Gear sin Alpha Dog Pack (http://www.outnorth.no/no-granite-gear/ ... g-pack.php" target="_blank). Masse justeringsmuligheter som gjør at den sitter godt, passe i størrelsen (ikke for stor). Dessverre har remmene en tendens til å sige litt, slik at man ofte må etterstramme. Vurderer å sy fast remmene etter de er justert inn, men jeg får se.

 

Hvis jeg skulle handlet om igjen i dag hadde jeg nok vurdert Granite Gear sin Long Howl (http://www.outnorth.no/no-granite-gear/long-howl.php" target="_blank). Den virker ganske seriøs, og ser for meg ut som et godt design.

 

Det er jo mange muligheter der ute. Har du noen kandidater du liker bedre enn andre så langt?

Link to comment
Share on other sites

Denne så veldig flott ut :) Til nå har jeg bare brukt en type, og den liker jeg mindre og mindre. Føler den sitter dårlig, og den har samme problem som du nevner med at den siger en del...Skal innom dyrebutikken som ligger her å prøve grasshoppa sin.

Skal gi ett pip når jeg finner en jeg liker godt :)

 

Takk for svar ;)

Link to comment
Share on other sites

Sikkert fine de, men er de virkelig bra? 2500,- er jo en ganske så stiv pris i forhold til mange av alternativene.

 

Hvis du skulle overbevise meg eller trådstarter om å kjøpe fra Seleverkstedet, hvilke særtrekk har deres produkt som konkurrentene ikke har? Jeg er genuint nysgjerrig, da jeg aldri har fått klådd på en. De ser jo ut til å ha mange fornøyde kunder, og det er det jo sikkert en grunn til.

Link to comment
Share on other sites

Ja de er faktisk så bra :lol:

men fra spøk til alvor.

Det som gjør disse kløvene spesielt bra er deres passform på vesker og den støtte som er lagt inn i bæresystemet for kløven. Dette er en kløv du aldri sliter ut. samtidig har den et meget godt feste system, slik at når du har hunden festet sklir ikke kløven rundt.

til slutt så er jo matrialet av beste kvalitet og den tåler masse skraping i stein og kratt.

 

Men det er klart, bruker du kløven to ganger i året så holder enhver kløv.

 

selv har jeg hatt den førts i ca 10 år og den bærer preg av det i forhold til riper osv, men den er fremdeles fast i fester osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...