Jump to content

Beste compound bue for kort dralengde?


Guest

Recommended Posts

Har 26,5" dralengde ved bruk av release og loop.

 

Vurderer en compound bue av beste kvalitet. Bruk jakt.

 

Totalengde bue 32".

 

Tips forslag?

 

Vuderer i vilkårlig rekkefølge:

 

 

Hoyt Carbon element

 

PSE x- force dream seson

 

PSE x- force Vendetta XS

 

andre?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Liker valget ditt :D

Har du fått den?

 

Buen er kommet og er strålende fornøyd :D

 

Må innrømme at utviklingen av denne type buer har hatt en fantastisk utvikling de siste år.

 

Buen går presist, "lydløst" enkel å trekke opp og ikke minst enkel å justere. Har nå satt dralengde på 27", og vekt på dralengden har jeg satt til 62#.

 

Pilhylla var enkel å justere inn på buen.

 

Bruker pt et aimpoint micro sikte og det er uproblematisk når buen er skutt inn på 25 m. Blir muligens byttet ut mot ett enkelt standardsiktr med maks tre pinner.

 

Pilene har 400 spine og er perfekt for buen slik jeg opplever det. Bruker 125 grains spisser.

 

JetCarrier fraktet dette for meg , og frakt og mva behandling gikk raskt og smertefritt. Totalpris inklusive frakt og mva ble 6790.-

 

Skal kjøpe utstyr så jeg kan "fjære" pilskaftene selv, pilene idag har standard plastikk vanes.

Link to comment
Share on other sites

Skal være ein av dei beste buene på markedet, seier alle tilbakemeldingene eg har lest. Må seie at den frister stort.

Her er ein kjempe god jig til å fjære pilene med http://www.ebay.com/itm/Arizona-Rim-Cou ... 5d360f9661

 

Hvis du bruker 2" fjær, bør du vurdere denne http://www.ebay.com/itm/Arizona-Rim-Cou ... 5d360caf83

 

Eg har begge, og må seie at dei funker heilt super. Anbefaler dog at ein bruker gel super lim, slik at da ikkje renner lim inn i apparatet.

Link to comment
Share on other sites

Sitter og på gjerdet og lurer på hvilken bue jeg skal bestille fra andre siden av dammen....

 

Lest mye om både Pse dna og Fred Bear Motive 6, Er planen å kjøpe en pakke...

 

Har hatt både bowech og sist Mathews....

 

Så er det noen som har feks prøvd motive 6 buen fra bear? Og kordan er egentlig walleyen på dna buen? Har lest at noen kommentarer om at det har vert litt kritikk ang det!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Du klarte tydeligvis ikke å dy deg :) Du svake menneske :winke1:

Det er nok ei veldig bra bue, men den har for kort ATA etter min smak. I tillegg kommer den ikke i lang nok dralengde.

 

Jeg studerer veldig på å bestille meg en Bowtech Insanity CPXL straks jeg kommer på plussiden økonomisk igjen etter jaktturen min til Sør Afrika i Juli i år.

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig mange gode buer fra mange produsenter idag, så man skal være veldig uheldig for å kjøpe ei dårlig bue.

Det er mest snakk om å finne ei som man liker og passer for seg og sitt bruk.

 

Utstyret og buene har forandret seg enormt siden jeg kjøpte min første compoundbue i 1986.

Det var ei 70 lbs Bear Hurricane XL II med 30% let-off som jeg fingerskjøt.

Link to comment
Share on other sites

Hehehe...X-Force, jaggu synes jeg at det gikk litt vel lang tid før du bestilte.....:) Se om du finner modulen i verktøykassa di, hvis ikke, så bestiller jeg en ny. Gledelig at så mange nye modeller kommer på norske hender!! Kunne vært artig om noen kommer med nye Bear-buer også.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...