Jump to content

Trenger hjelp angående angrerett...


Hveberg

Recommended Posts

Hei! Fant en annonse her på kammeret for ei uke siden der det var en som solgte Zeiss Classic Diavari M 1,5-6x42.. Jeg slo til på denne kikkerten, for tenkte at "denne må være knall å ha på elgrifla". Fikk kikkerten via postoppkrav idag, og da fant jeg ut det er skinnemontasje, og ikke 30 mm ringer som jeg var helt overbevist om at det skulle være!

 

Har jeg noen krav på å få pengene tilbake? Eller skulle jeg visst at det er skinnemontasje?

 

 

- Hveberg

Link to comment
Share on other sites

Som kjøper bør man gjøre litt research på hva man kjøper.

Zeiss merker alle sine kikkert med skinne med M etter modelnavnet.

Diavari M betyr skinne.

 

Salg mellom privatpersoner er ikke regulert av forbrukerkjøpsloven, og man har ingen angrerett.

Slike salg reguleres av avtaleloven, og du må evt komme til enighet med selger om en heving av kjøpet.

 

Hvis du føler deg lurt av annonsen, så bør du kanskje ikke la være å opplyse om skinnemontasjen i annonsen du har lagt ut??

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke husker helt feil stod det vel Diavari M i annonsen forrige uke. Jeg sendte en PM til selger og ble tilbydt å kjøpe det for kr 3500,-

Ser at det nå står tilsalgs for kr 4500,- fortsatt uten noen annen merking Diavari M.

 

Du synes kanskje det ikke er så farlig å selge det videre til en annen godtroende sjel? Og hvis du i tillegg kan tjene en tusenlapp er det jo bare å ønske god jul :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...