Jump to content

En ulykke kommer sjelden alene


tailgunner

Recommended Posts

Nå har jeg hatt en kjip helg så i kveld blir det trøstepils på denne karen!

 

Kjørte opp i skauen i går for å skyte inn rifla og sette opp en fallstokkfelle.

Før skyting bestemte jeg meg for å kappe stokken en smule for å få den litt lettere. Tok fram den nykvessa øksa og ga stokken 15-20 hugg før kila løsnet og øksa kom susende bakover og traff selveste avtrekkerfingern!! Klarte å sette opp fella med en hånd, men skytinga var bare å glemme :( (Blodsporet jeg la igjen på tur ned til bilen bør fungere bra for å trekke til seg byttet? :wink: )

Dro hjemover og bandasjerte håda, men etter tre timer og mye blod ble jeg sendt på legevakta av generalinspektøren hjemme. Jeg hadde tydeligvis truffet en arterie så det var ikke så rart jeg ikke klarte å stanse blødningen.

 

I dag var det på tide å få skutt inn rifla og handa fungerte helt greit med kraftig redusert styrke.

Glad og fornøyd tuslet jeg oppover i et nydelig vær med perfekt føre og sporsny. Planen var å gå videre på jakt etter skyting!

Jeg la meg ned og skjøt første skuddet mot skiva og snyfokken sto rundt ørene på meg. Jeg lurte fælt på hva jeg hadde klart nå frem til jeg så røyken som kom ut av et 3-4mm hull på bakkammeret. Kruttgassen har tydeligvis tært en god del mer en jeg trodde var mulig... :oops:

Demperen har alltid sittet godt og jeg skrur den som regel av med en oljefiltertang så jeg hadde ikke sjangs å få den av med redusert styrke i høyrehanda. Skytingen måtte avbrytes igjen og nå sitter jeg hjemme i stua med oljefiltertanga og en dugelig ståldemper som skal få plassen på reverifla.

Jeg får prøve på nytt i morgen og ta en telefon til produsenten av aludemperen for å høre hva han har å si..

 

:trist:

Link to comment
Share on other sites

Føler me deg!, ulykken rammet meg forrige søndag. Var ute å grilla med kidza,å hadde pakket alt av saker i jaktsekken. Da jeg kom hjem etter en herlig dag i akebakken, å skulle pakke ut sekken. Fant jeg raskt ut at toppen at sennepsflasken hadde falt av, og alt i sekken var iført et tykt lag av sennep. Hadde lyst til å sette meg ned å grine. Da jeg tømte sekken og vaske alt innholdet greidde jeg å kappe av meg tuppen på avtrekks fingeren. Med et blodsøl i all sennepen itillegg.

Link to comment
Share on other sites

Hell i uhell kanskje..

Øksa kunne truffet meg i hodet i stedet for handa og nå fylte jeg vann i bakkammeret på demperen. Det er flere små hull i demperen så det er helt sikkert ikke lenge til den ville flydd i øynene på meg. :forvirra:

 

Joggen: Det minner meg på den gangen jeg fant ut hvor viktig det kan være med kork på barberskumboksen. En hel bag med klær for en måned på havet var fylt opp med skum :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dere må ha god bedring begge to :) Litt uflaks må til for å våkne litt i ny og ne, og godt er det at man har litt flaks med utfallet :)

 

Jeg revnet høyre pekefing på langs dagen før jeg skulle til trondheim å skyte NM praktisk pistol. Jepp, det ble noen blodige stager.... definitivt Two days in Hell.... Som trønderene hadde kalt stevnet.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Avtrekkerfingeren er vel det første jeg sjekker (om jeg tør!) etter fall eller en større fysisk påkjenning :lol:

 

Minner meg litt om i sommer når jeg skjøt konkurranse med Scout'en. Denne er veldig skarp i kantene innvendig og jeg skulle stappe inn et skudd uten å bruke magasin... hva skjedde? Du gjettet riktig ja, kuttet meg noe jævlig i tommelen. Overfladisk ja, men blødde som om det skulle vært ei arterie.

 

Uansett, jeg gikk rundt og blødde som en gris der flere lurte på om jeg ikke burde gjøre noe med dette osv, der jeg gav svar alà "Ain't got time for bleeding" etc. Jeg fant noe papir og omsider stoppet det å blø. Men når jeg skulle fortsette å skyte, så sprutet det blod for hvert skudd da det gikk hull på såret :mrgreen:

 

Men jeg fullførte uansett stevnet :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...