Jump to content

QRW med extension???


Jeger'n

Recommended Posts

Er på utkikk etter ringer type Leupold QRW med extension. Er det noen som kjenner til noe slikt? Har bladd meg gjennom Midways katalog og ikke funnet noe.

De SKAL passe på weavertype baser. SKAL være extension. SKAL være enkle å sette på/ta av uten nevneverdig treffpunktforandring.

Link to comment
Share on other sites

@ Judin

Takker og bukker. Der har trolig EAW kommet opp med akkurat hva jeg søkte. De der burde med litt kreativitet kunne bygges om til å ta en Doctersight også 8)

Lurer på om Landrø tar inn disse, men det svaret er bare en telefon unna. Skal sjekke flere av de tyske også. Kan være flere gode ideer der nede.

Link to comment
Share on other sites

Hva som er mest fleksibelt og mest passende kan vi jo diskutere til vi dør uten å bli enige om.

Mine kriterier står fast og så må jeg finne montasje som passer på de basene jeg har.

Skinne er uaktuelt og den klumpen KydeX linka til så lite fristende ut.

Så kan dere sikkert mene jeg er sær, og det skal jeg ikke benekte.

Prisen på en slik løsning fra EAW kommer på ca 3000 hos gullsmeden på Lillestrøm.

Det finnes sikkert andre løsninger der ute et sted, men foreløpig har jeg ikke oppdaget eller blitt tipset om dem.

Kvelden kan brukes til å lete mens husfruen kikker på spretne jenter i shorts med klister på fingra!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke ha skinne. Du må gjerne mene jeg er dum, sta, sær og vanskelig, men dette er mitt valg og ønske som presentert i første innlegg. Hadde jeg vært ute etter skinne så hadde jeg ikke laget noen tråd her, men ei skinne.

 

Jeg ønsker meg extension ringer som passer på weaver baser og er kjappe å ta av/sette på. Det har med mellomrørets lengde å gjøre i forhold til avstand mellom basene. Fleksibiliteten vil jeg ha fordi jeg gjerne kan skifte sikte flere ganger om dagen, avhengig av jaktform og lysforhold.

 

Løsningen fra EAW er en mulighet som er presentert og som jeg ikke kjente til fra før. Den passer dessuten til mine ønsker. Så får jeg bare se om det er den eneste som finnes eller om det dukker opp andre. Jeg er ikke fremmed for litt bytting av deler på standard Weaver extension ringer for at de skal være kjappe å håndtere, men hadde jo håpet jeg slapp å sitte der å fikle for å få til noe sært. Det får holde at eieren av utrustningen er det.

 

AD: Kostnaden, så er børsa noen gamle tyske metalldeler som er skrudd sammen og putta oppi en trebit jeg har spikka sjøl. Om jeg skulle bruke 3000 på en montasje så er det fortsatt laaaaaangt igjen til de som kjøper ny børse til 50 000 og fortsatt må bruke 4-5000 på montasjer. Et alternativ er jo å sette på en svingmontasje, men det er nå heller dyrere enn billigere. Da må jeg ha 3 sett med ringer og en Doctersightmontasje. Nå trenger jeg bare ett sett ringer til den ene kikkerten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...