Jump to content

Budsjett kikkertsikte


harryy

Recommended Posts

Er ute etter et billig (under 8000kr) kikkertsikte til skyting av papp og stål på lengere hold. Bør være passe bra optikk også, da det er fare for at det kan bli tatt med på litt jakt av rev i skumring. Ellers må det være nesten mil/mil og retikkel i føreste focal.

Siden man allerede er på et budsjett ønsker jeg å beholde montasjen jeg allerede har. Her snakker vi 30mm ringer og jeg tror ikke det går noe over 50mm objektiv.

 

Har sett litt på Vortex Viper PST 4-16x50 FFP EBR-1 MRAD som egentlig har alt jeg er ute etter.

Alternativt kan man jo kjøpe en Weaver Tactical 3-15x50. Denne skal vist nåkk ha en smule bedre optikk, men mangler zero stop. Tror også 3-15 vil være bedre egnet enn 4-16 i jakt sammenheng.

 

Veier Vortex sin garanti og det at den har zero stop opp for litt svakere optikk? Hvor hendig er egentlig zero stop? Er det eventuelt andre gode alternativer til en godt egnet og billig langholds kikkertsikte?

Link to comment
Share on other sites

Zero stopp er knall fint får folk som fort kan skru seg vekk som meg :oops:

Har det på Vortex Razor n min :D Har det ikke på Sightronen min og savner det stort der :cry:

Ellers så er Sightron mye optikk for pengene men mangler førsteplan og zerostopp.

Er det varierende langholdskyting ville jeg valgt Vortex ,for mye baneskyting ,prikkskyting ville jeg valgt sightron men jeg er glad i mye forstørrelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...