Jump to content

NSF Stevnestatistikk felt?


CCOB

Recommended Posts

Finnes det en slik statistikk med opprykk og nedrykk og hele pakken, jeg er kjempeglad for at det føres en meget god og fin slik statistikk på bane biten, men som klassefører i egen klubb er det ett mareritt og følge med på om medlemmer rykker opp eller ned eller hvem som er aktive og skyter.....

 

Jeg lurer på om hvem jeg skal sende dette forslaget til... :-) om det da ikke eksisterer og jeg bare ikke har oppdaget det enda.... :-)

 

her er den jeg tenker på kunne vært brukt som mal til felt biten...

 

http://www.fsu.no/issf/index.htm

Link to comment
Share on other sites

Nei, noe lignende finnes ikke for felt. Det er tatt opp som ønske flere ganger. Det er et økonomisk spørsmål. Pål Hembre tar også denne jobben, men han må selvsagt ha betaling for det.

 

Du får fremme et forslag på neste års fagkomitekonferansen.

 

Jeg sjekker alle stevner i eget fylke for alle våre skyttere. Jeg ber skytterne sende meg en liste over stevner utenfor fylket som de har deltatt i. Så sjekker jeg disse stevnene også.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt mange ganger før, så ligger problemet i alle forskjellige typer resultatprogrammer (data formater) som sirkulerer i de forskjellige klubbene.

Dette skaper enormt mye ekstra arbeid.

 

De enkelte resultatprogrammer burde vært innskrenket til noen få, på lik linje med hvordan mengden av elekroniske skiver er godkjent :wink:

Link to comment
Share on other sites

Utifra hva som ble nevnt på siste kretsting (M&R), så er dette noe som det jobbes med sentralt.

 

Ellers er klasseføring ikke store jobben, om man tar den fortløpende året igjennom. D.V.S. At man allerede har begynt å klasseføre for 2013-2014 nå. (For egendel er 2012-2013 ferdig, og jeg venter kun på Startkortene for 2013).

Link to comment
Share on other sites

I vår klubb må de som ønsker å bli klassført selv sørge for å sende resultater til sekretæren, er såpass få som skyter stevner, så det er en overkommelig jobb. Var værre før når enkelte skyttere forventet av man skulle vite at de hadde skutt et stevne i Indre Enfold og skulle ha både opprykk og forbundets medalje...

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Nå skjønner jeg ikke helt problemet?

 

Alle stevnearrangører er da pliktig til å sende stevneresultater til alle deltakende klubber.

 

Utdrag fra Fellesreglementet

2.4.2.5 Intet stevne eller mesterskap er formelt avsluttet før resultatene er kunngjort på behørig måte. Resultatlister skal sendes forbundets sekretariat, til de kretser som har hatt deltagere med, samt deltakende lag. Listene sendes pr. e-post eller brev, hvis de sendes pr. brev skal forbund og kretser ha to eksemplarer av listene.

 

Mottar man en Resultatliste, er det klasseførers plikt å gå gjennom denne. Jeg anbefaler at man setter opp ett excel ark for jobben, der man har alle klubbens medlemmer listet (Også de som har sluttet, klasselister må aldri slettes da de i prinsippet gjelder for alltid).

 

T.d. kan man gjøre som meg:

En kolonne for hvert skyteprogram, årets klasseplassering i parantes, høyeste oppnådd resultat i hver klasse holdes løpende oppdatert (D.v.s. At man ikke skriver noe om oppnådd resultat ikke er bedre enn fra før i klasseåret). Ett notat i bunn om siste oppdaterte stevne for bane, og ett for felt.

 

Når året er omme, kopierer man ganske enkelt hele arket til ett nytt ark. For så å bytte ut alle klasseføringer i parantes med høyest oppnådd resultat i klassen som står i cellen (eller opptil en klasse lavere om skytter har skutt seg ned). Samtidig som man sletter alt annet i cellen. + at man selvfølgelig bytter ut årstall i overskrift og i ark navn.

 

Verre er det ikke. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dette var en meget god link som ikke var kjent for meg tidligere.

 

Jeg skjønner godt utfordringene og ønskene her, vi ønsker en personlig samle side der våre stevner kommer frem.

 

Utfordringen er at det er mange av oss som skyter, bane, felt, ppc, og praktisk før at nevne noen.

 

Jeg er ikke sikker på hvis det finnes noen liknende side før felt, men det finnes før ppc, og praktisk og da er jobben enkel at summere antall stevner.

 

En tanke kan være at legge in linker på denne siden opp mot resultat innen di andre skyte grenene, eventuelt ha et vindu i vinduen som åpner seg med et"felles" søk på tex navn.

Link to comment
Share on other sites

Virker som om praksis nå om dagen er at resultatene publiseres, og så må man selv laste dem ned.

Øivind

Det er nok praksis hos mange arrangører, men det er ikke i henhold til reglementet. Her i Troms er praksis hos de fleste arrangørene at de ikke bare sender til klubb, krets og forbund (FKP) men også til de deltagende skytterne samt lokalavisene. Dersom det er klubber i din krets som ikke sender ut lister slik de skal, så må dere bare purre på dem. Eventuelt sette kretsen på saken.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk holder det ikke med å publisere stevnet på egen hjemme side.

 

For bane er det kun de resultater man kan lese ut av FSU som gjelder, har arrangørklubben glemt å sende inn til klasseføring sentralt. Så teller ikke stevnet som klasseførende. (Hadde i fjor en som rykket opp, men p.g.a. manglende innsending av resultat til fsu, så måtte jeg versågod ta skytter ned på den klasse fsu oppga).

 

Kommer ikke resultatliste for felt opp på den offisielle termnlisten, så teller heller ikke stevnet som klasseførende.

 

Ser man at ting mangler, er det nesten alltid klubbene som har rotet det til (eller en mail har ikke kommet gjennom). Uansette er det enhver skytters plikt å gjøre arrangør oppmerksom på slike mangler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...