Jump to content

Hylster for sivilpistol, Glock 19


Savage

Recommended Posts

Til sivilpistol som du skyter ett par ganger i året fungerer ett blachhawkhylster eller fobus helt greit. 200-550 kr.

 

Glock orginal hylster til 175kr(?) gjør også jobben helt bra.

 

Eller så kan du gå opp noen hakk til Cr speed eller racemaster. Men de fleste du treffer på under sivilpistol har veldig enkle rigger.

Link to comment
Share on other sites

Racinghylster av samme modell som du bruker i andre divisjoner for konsistens og raskest mulig trekk. Det kan til og med være en relativt større fordel i sivilpistol hvor man bare skyter korte stager...

 

Er det ikke ambisjonsnivået så høyt: Safariland 5187/88 er et bra alternativ i den rimelig (350,- fra Capsicum) men greit nok kategorien. Da kan du bruke Safarilands standard skruer og spacere for å få hylsteret litt mer ut fra beltet enn det slike rimelige hylstere som ofte er designet for skjult bæring er i utgangspunktet. Jeg hadde vondt i ribbeina hele dagen etter å ha skutt et stevne med Glocks sportshylster...

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde også justert og mekket på standardhylsteret mitt, men er forsåvidt glad det ikke var noe trekk fra hylster siden pistolen satt litt hardt i det hylsteret uansett. Nå virket jo pistolen stort sett ikke heller, så disse scoresheeten kan vel brukes til å tenne opp i peisen med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...