Jump to content

Mcmillan Tac


Litago

Recommended Posts

sjekket litt på mcmfamily.com og den tac-338 jeg kunne tenke meg med magasin, jewel avtrekker og ekstra magasin ville kostet i usa 6850 USD, med dagens dollarkurs ville den kostet 39,098.17,-

så skal den inn til norge med moms 10,000 kr til. frakten blir vel ikke billig

 

andre avgifter har ikke jeg peiling på hvis du vil importere som privat person.

Går det gjennom forhandler skal vel han ha endel prosenter.

 

Jeg ville heller enten kjøpt sako trg 42, Barret m98b, eller kjøpt en remington 700 og fått den custom bygget. gjerne med mcmillan stokker, jeg liker spesielt godt A-4 stokken :wink:

Link to comment
Share on other sites

Barreten er en kjekk sak fikk sett på den hos Pedersen da den var inne der

forøverig har jeg sett litt på Barret M99 også i 416 kaliber den lå på 3999$ (22,785.31Kr)

altså 1850$ (10,540.91Kr) billigere enn m98b ville vært morro og hatt en til langhold :)

men er litt usikker på hvor jeg skal henvende meg til ang Barret som hoved importør til norge

Men Mcmillan er kjent for og være veldig gode rifler også men de er jo rimelig dyre Tac 300 koster 5399$ (30,763.33Kr)

men så vil jo prisen og tilgjengligheten for 416 Barret ammo være vanskelig og :wink:

noen som kjenner til Accuracy International?

 

Har hørt mye bra om TRG men hva er forskjellen på TRG 22 og 42?

 

fant også en ombygd Tikka T3

 

dsc0205copy.jpg

Link to comment
Share on other sites

Problemet med alle rifler over 40 kaliber er at det finnes ikke godkjent skyteprogram og riflene vil ikke bli godkjent til jakt. Det finnes noen få Barrett i større kaliber her til lands bl.a. har jeg sett 416 i aksjon og det var litt av en opplevelse he he kjempemorsomt, men vanskelig og dyrt med ammo.

 

Trg 22 har kortere låskasse en Trg 42 - det er omtrent eneste forskjell! Førstnevnte leveres i 308w og sistnevnte i 300wm og 338lm

Link to comment
Share on other sites

morro og hatt en til langhold

JEsus, Maria og Josef ( :wink: ) Litago

 

Men helt seriøst, kanskje du bør begynne et sted? Vi har ennå ikke sett deg på Grotjønn, og så skal du skyte langhold med 416? Og er så bevandret i temaet at du ikke vet hva en Sako TRG er om den er 22 eller 42 - det fins/fantes forresten en 21 også..

Forumet, eller du og jeg for den del, er ikke tjent med "drømmerier" inn i rifler som er uegnet, fullstendig uegnet, for andre en forholdsvis viderkomne, og med både erfaring fra, og over for langholdsskyting. Foreløpig eksisterer faktisk ingen konkurransegren der disse riflene har noen fordel, eller kan hevde seg heller. Nå skal vi ta tak i det, men inntil videre er det slik. 338/416 er uansett ikke stedet man begynner...

De er godt egnet som jaktrifler, og om du vil være med på jakt, så er det bare å si ifra - men du må nok ha jegerprøven for å kunne skyte noe.

Du er også velkommen på skytebanen, og om du har flaks, så er både en og flere av riflene du nevner på plass, og kan prøves - om du spør pent ser troverdig ut. Noe du vel gjør såvidt jeg vet.

 

Pedersen importerer Barrett ja, så hos han får du 98Ben, ellers så kan han vel skaffe det meste kjenner jeg han rett, og det kan nok Jaktcompagniet Evje også. Men ta en tur innom skytebanen da vel? Vi skal forresten ha kurs i SBSK til vinteren, der går det nok an å lære noe også.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Høres nydelig ut! :P tenkte meg en tur på Grotjønn kommende helg når dere måtta ha oppmøte der 8)

er veldig interesert i og se og lære av dere :) og jeg er veldig ivrig når jeg først begynner (noen ganger for ivrig :roll: )

men du kan regne med og se meg på banen kommende helg bare nevn dag og tid :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...