Jump to content

Singel Action revolver til Felt


Jonah-Hex

Recommended Posts

Jeg har forsøkt å skyte felt med en Black Hawck, men vil ikke anbefalle det. Ikke bare er det en utfordring å få alle skuddene av gårde i rett tid men det tar også lengre tid å tømme våpenet etter at alle er utskutt, og dermed blir man den som de andre står og venter på - på hver eneste standplass!

Link to comment
Share on other sites

Det er lov både i forholdet politiet og felt reglene, så det er ikke problemet.

 

Ser problemet med en hånd og kort tid.

I Magnum klassene har jeg sett flere som har gjort det, og har selv skutt magnum med DA og spent hanen før hvert skudd. Og "alle" lo av meg, da jeg skøyt på ca halve tiden på standplassen, hyggelig å få lov å glede andre. :lol:

 

Kaliber og våpen type/merke er heller diskusjonen.

Jeg har lyst på en Colt SAA i 45 Colt.

(og spar alle kommentarene om at jeg burde begynne med SWS i steden, har lyst til det også)

 

Hvis jeg kunne finne en god DA revolver i 44 Special eller 45 Colt så hadde det selvsagt vært et godt alternativ.

Blir vel nå ugle sett av felt folket for å nevne noe annet en 38 Sp. til revovler felt. :-)

Men det er ikke alle som ønsker å følge massene.

Link to comment
Share on other sites

Colt 1911 er ikke en revolver, nei.

Det var en spøk. Dere som ikke forstod spøken kan ignorere det innlegget.

Men en Colt 1909 eller 1917 hadde jo vært noe da. :-)

Kunne virkelig tenke meg en Colt 1909. Men det er jo mer en museums gjenstand enn en konkurranse revolver.

Link to comment
Share on other sites

Ligger en pen mod. 25 hos vårer venner i Danmark, lit dyr kanskje...

Et par mod. 21 også, litt kort løp (4")

Tror også Winge har en 25, det er lenge mellom hver gang de oppdaterer sidene sine

SA til revolverfelt trur eg er eit dårleg valg :cry: Er vel heller ikke noe sjakktrek i mag heller (har en sjøl...)

Link to comment
Share on other sites

Ikke problemer å gå med SA i felt!

Hadde bare moro med en Super Blackhawk i revolverløypa.... Folk syntes det var litt trist når jeg ikke dukket opp med den året etterpå faktisk...

Spenne hanen i sterkhånd er ikke et problem med mindre en skal på død og liv lage et kjempestort problem av det ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...