Jump to content

XXL - forbrukerens redning eller fremtidig monopolaktør?


Pripyat

Recommended Posts

Lurer på hva ting hadde kostet i dag om vi ikke hadde hatt sportskjeder, matvarekjeder, el-kjeder, etc. etc.

Ola Nordmann drar til sverige for å kjøpe bacon til søndagsfrokosten, vi er blå, og skal ha ting billigere enn på tilbud, bedre enn det beste.

 

Handler ikke alltid på kjedebutikker selv, men hvis XXL har ting i høyere prisklasse - 40% billigere enn Bygdas våpen&diesel-butikk, ja så kan jeg godt handle der.

 

G-sport, G-max og Intersport har vel alle samme grossist også for de som hater G-max men forguder G-sport. Gmax er billigbutikkene deres.

De holder forøvrig ikke ut lenge, da de har et visst markedsføringsbudsjett. (Billige annonsevarer gjør stort innhugg i markedsføringsbudsjettet)

Link to comment
Share on other sites

Top Shot hadde den overlegent beste gruppen med minst spredning

 

Flaks :?: Går ut i fra at gruppa består av 50 skudd :?::?:

Jeg skjøt også ganske bra samlinger på 50 m, men så begynte jeg å skyte på 100 m som jeg stort sett bestandig gjør med salong. Det ble bare trist :roll: så jeg fant fram kronografen for å se hva som skjedde. Det var triste greier, faktisk verre enn CCI std.

 

Sist jeg husker kostet CCI std 40 øre hos skytterlaget :?: Kvalitetsammo er i hvert fall betydelig billigere hos skytterlaget sammenlignet med f.eks XXL. Men bevares, Top Shit smeller og kommer ut på rett side :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ammo handler jeg mye av hos XXL, hovedsaklig .22 og .357 siden forbruket mitt er ganske høyt :lol:

Andre kaliber jeg bruker mye av er 9mm og .308, men det skaffes jo via "jobb".

 

Men skal jeg handle våpen? Ting som er så godt som bestillingsvare eller et av mine impulskjøp, tar jeg hos den lokale våpensjappa med tilhørende rabatter. Noe spesielt jeg er på jakt etter? Da tar jeg telefonen til pvas og hører :mrgreen:

 

Er alt håp ute? Da gjør jeg litt research selv og ser om det kan oppdrives.

Link to comment
Share on other sites

Ekspeditøren på XXL i Tromsø mente at Top shot .22lr var så billig at det nesten ikke var noen vits å lade selv. Joda de har nok peiling de....

I våpenavd. på XXL sandvika var ikke jenta sikker på hva leirdueammo var :roll:

(heldigvis fantes det en på bakrommet som kunne meddele at de var utsolgt)

Link to comment
Share on other sites

Ekspeditøren på XXL i Tromsø mente at Top shot .22lr var så billig at det nesten ikke var noen vits å lade selv. Joda de har nok peiling de....

 

Dette blir for dumt, ta hensyn til at dette er en ekstrahjelp. Ingen av ekatrahjelpene i Tromsø kan noe særlig våpenrelatert. De har fått innføring i kalibre, hva slags ammo de bruker og enkelt tilbehør.

 

Snakker du med Anders, Thor eller Magnus får du virkelig svar. At personell hos Xxl har dårlig personale er bare en patetisk påstand!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje i Oslo hvor personale er best på å drikke kaffe latte men ikke ellers. Før xxl kom til Tromsø bestilte jeg et telt fra xxl på Tiller, Trondhjem. Han jeg snakka med hadde peiling så det holdt og var serviceorientert nok til at jeg kjøpte der istedenfor å finne teltet i en lokal sjappe...

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker xxl butikkene.. problemet mitt er at de ofte ikke har klærene i voksne størrelser uten at de er minst en halvmeter for lang... :lol::lol::lol:

 

Men kunnskapsnivået er rimelig varierende har jeg merket. Helt fra heller tvilsomt(burde finne seg en annen avdeling enn jakt og våpen) til utrolig mye kunnskap om både jakt og våpen bassert på årelang erfaring. Konkuranse er bra, men om det skvises vekk alle konkkurentene så står man igjen med en monopolsituasjon og hva skjer da?

Link to comment
Share on other sites

XXL har småting og billig ammunisjon jeg bruker mye av; top shot, saga euromax, partizan. Dette kjøper jeg på xxl med god samvittighet uten å bry meg om forhandlere som selger det dyrere, eller om mannen jeg kjøper det av er inkompetent når det gjelder våpen. Jeg er meget gla for at de kan tilby dette så billig.

 

Jeg gjør aldri research på dyre ting jeg skal kjøpe (våpen, telt, bil) da jeg er i en butikk, der finner man sjelden "best data". Prøveholde/kjøre/ligge derimot kan jeg godt gjøre i butikk.

Link to comment
Share on other sites

Ekspeditøren på XXL i Tromsø mente at Top shot .22lr var så billig at det nesten ikke var noen vits å lade selv. Joda de har nok peiling de....

 

Dette blir for dumt, ta hensyn til at dette er en ekstrahjelp. Ingen av ekatrahjelpene i Tromsø kan noe særlig våpenrelatert. De har fått innføring i kalibre, hva slags ammo de bruker og enkelt tilbehør.

 

Snakker du med Anders, Thor eller Magnus får du virkelig svar. At personell hos Xxl har dårlig personale er bare en patetisk påstand!

 

Er ikke helt sikker på hva du mener som er for dumt?

 

Du mener vel ikke at jeg som kunde skal vite hvem som er ekstrahjelp eller kjenne Anders, Thor eller Magnus....?

Link to comment
Share on other sites

"rim thickness".. :lol::lol::lol:

 

Jeg kjøper heller en ammo jeg slipper å måle :lol:

 

Til 3 kroner smellen ja :wink:

 

Neida du trenger bare betale det dobbelte av TopShot

normal_IMG_4063_%28800x730%29.jpg

SK std + skutt på 100 m

 

Ammoen kan kjøpes hos skytterlaget for 70-80 øre fritt etter hukommelsen.

Synd jeg ikke har et bilde av en pakke SK std + og en pakke Top Shot skutt i skive på 100 m, da skulle du sett forskjell :mrgreen:

 

Det går selvfølgelig å krympe sammlingene enda mere, men da blir det nok 3 kroner smellen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ekspeditøren på XXL i Tromsø mente at Top shot .22lr var så billig at det nesten ikke var noen vits å lade selv. Joda de har nok peiling de....

 

Dette blir for dumt, ta hensyn til at dette er en ekstrahjelp. Ingen av ekatrahjelpene i Tromsø kan noe særlig våpenrelatert. De har fått innføring i kalibre, hva slags ammo de bruker og enkelt tilbehør.

 

Snakker du med Anders, Thor eller Magnus får du virkelig svar. At personell hos Xxl har dårlig personale er bare en patetisk påstand!

 

Er ikke helt sikker på hva du mener som er for dumt?

 

Du mener vel ikke at jeg som kunde skal vite hvem som er ekstrahjelp eller kjenne Anders, Thor eller Magnus....?

Selvfølgelig skal du ikke kjenne disse. Greia er at man burde forstå at i en slik franchise VIL det være noen med kompetanse og ekstrahjelper som bare ekspederer. Gjengs holdning i Norge later til å være at andre skal ordne ting for en. Dette vises godt med holdninger i denne tråden.

 

@Bly: respektabel samling, SK std må testes :)

Link to comment
Share on other sites

Håper da ikke de får monopol.. selv om jeg frykter at lokale sjapper også vil gå dukken pga storkjeder som vi har sett i andre bransjer de senere år. Nå det gjelder XXL så kan jeg nevne at de har et av de lengste jobbintervjuene jeg noen gang har vært på.. 3 timer :lol: Med legging av puslespill og det hele.. jævli idiotisk. (nei jeg fikk ikke jobben :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...