Jump to content

Wenaas og Ledlenser


seawolf

Recommended Posts

Kjøpte en Ledlenser T7 i høst.

Da jeg skulle ta den i bruk viste det seg at det så vidt var lys i lykta (den virket 100% da jeg testet den i butikken).

Der sto jeg på natta i en svart granskog i Skåne med ei lykt som så vidt lyste opp stien foran meg...

Tilbake på "jaktstugan" konstaterte jeg at det ene batteriet var lekk og batteripakken var full av syre.

 

Etter at jeg kom hjem tok jeg kontakt med importøren Wenaas Sport og Fritid, la fram saken og spurte; hva gjør jeg nå?

En hyggelig mann, Ole Breivik, konstaterte at lekkasje på medsendte batterier var reklamasjonsgrunn, og noen dager etter fikk jeg ny lykt i posten, dette uten at jeg hadde sendt inn den andre.

Med andre ord, han tok det jeg sa for god fisk og reagerte umiddelbart.

Rask og effektiv kundebehandling av et firma som tydeligvis står bak produktene sine :D

Link to comment
Share on other sites

Jada, lykta virker godt og dekke mitt behov, men skulle ønske at overflata hadde litt skarpere "nettskjæring" da den blir litt glatt å holde i.

 

Det beste i så måte av de jeg har er en Fenix TK11.

Ligger utrolig godt i neven, og en skal være bra nummen i fingrene for å miste den.

Men lysmessig er Ledlenser T7 overlegen.

Link to comment
Share on other sites

Vi bruker Ledlenser lykter på jobb. Jobber på valseverket i Mo I Rana. Og lyktene må tåle varme, grease, olje, vann, glødeskall+++.

Har ennå ikke opplevd at lyktene svikter :D Det eneste er at vi skifter lykter etter en stund når linsene er så oppskrapet og matte av slitasje. Forrige lykt jeg hadde holdt ut ca. 1 år. Dette er kjempegode lykter og jeg har en i bilen og en i sekken alltid.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte min T7 ifjor høst. Har fremdeles de samme batteriene og lykta virker upåklagelig. Jeg kjøpte i tillegg braketten for å feste lykta til løp. Den er kjekk å ha hvis en skyter dyr i skumring og en må ha lys til utvomminga. Bare å henge opp lykta i nærmeste grein og ha full spredning på linsa. Lyser opp et stort område. Genial lykt.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hoi!

Har selv H14' som skal være tilsvarende T7, men hodelykt.

Ang. Batterier, får du det som du betaler for.

Skikkelige Batterier alla Duracell, varer lenge. Hele høsten for min del.

Men det er mye å hente på å dimme ned Lykta. Trenger som regel ikke å ha 200m sikt, når en går i fra post til bilen.

 

Kan nevne at jeg her tidligere ble fristet til å kjøpe en STOR pakke med AA batterier på Tilbud.

Kan da nevne at i mitt Canon speilrefleks, ikke klarte å Starte Kameraet, når di var Nye.

Så da tenkte jeg at keg kunne bruke dem i mine velbrukte Peltor hørselvern med Radio.

Guess what!

Dem funka ikke til det en gang.

 

Lesson learnd. Kjøp skikkelige batterier.

 

JODA

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...