Jump to content

Fiberoptisk korn til hagle


BMB

Recommended Posts

Hvem er det som selger fiberoptisk korn til hagle? Eneste fiberoptikken jeg finner er Easy Hit og et par andre som er av samme type. Det jeeg leter etter skal erstatte kornet mitt. Noen som har link eller vet hvordan man kan få tak i det? Og er det i såfall "universalt", passer de på alle hagler?

Link to comment
Share on other sites

Tenker du på noe slikt?

894452.jpg

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/894452&ff_pos=1&ff_origPos=428&ff_simi=99.83&ff_TrackGUID=505C173A-A2E2-0A4E-B198-1414141BB418

 

Monterte nettopp ett slikt på ei hagle. Jeg gjenget opp selv, men med litt flaks så har du kanskje en av gjengestørrelsene den leveres i. Siktet fungerer bra, men er litt mørkere enn lengre fibersikter.

Link to comment
Share on other sites

Tenker du på noe slikt?

894452.jpg

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/894452&ff_pos=1&ff_origPos=428&ff_simi=99.83&ff_TrackGUID=505C173A-A2E2-0A4E-B198-1414141BB418

 

Monterte nettopp ett slikt på ei hagle. Jeg gjenget opp selv, men med litt flaks så har du kanskje en av gjengestørrelsene den leveres i. Siktet fungerer bra, men er litt mørkere enn lengre fibersikter.

 

 

Det så meget lovende ut! Tusen tusen takk! :-D

Link to comment
Share on other sites

Er ikke EasyHit ønsket? Jeg har montert et slikt et og er svært fornøyd. Gjør det mye letter å sikte med to øyne åpne og det lyser svært godt ute. Det er også som du nevner veldig lett å få tak i og passer til alle hagler med nogenlunde rett sikteskinne.

Koster ca. 250 kr på XXL

Link to comment
Share on other sites

Ville vurdert lengre fibersikte, spesielt dersom du har skiftende dominans på øynene. Jeg skyter iallefall bedre med siktet som hindrer venstrøyet i å "lure deg"...

 

Easy hit heter det jeg har og det limes på og sitter som fy. Bare sørg for at det ikke limes helt frem på sikteskinnen, men ca 5 mm fra fremre kant.

Link to comment
Share on other sites

Har tidligere prøvd Easy hit, men jeg synes prikken blir for stor. Og når jeg tar av Easy Hit'en igjen er det masse lim som sitter igjen på skinna.

 

Har også prøvd denne magnetiske:

 

29207_Hi-Viz_HIVIZ_M_300_Haglesikte_1.jpg

 

Men synes også at denne "blir for stor", derfor vil jeg nå prøve å kun bytte ut orginalkornet med et fiberoptisk korn som er på størrelse med orginal kornet ca.

 

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

En ting man bør ha i bakhodet med fibersikter før man tar fram borret eller det kraftigste limet.. er at levetiden er litt begrenset. De siktene jeg monterte for 10-15 år siden, er i dag temmelig porøse og oppsprukket.

Kjøpte like greit ett i reserve når jeg gjenget på det lille siktet over, lagrer det mørkt i en zip pose.

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig noen som sikter når hagla er i bruk ? Det er jo helt på trynet. Disse greiene det snakkes om her er bare tull og fanteri og har ingen effekt, tvert imot så skyter du sikkert dårligere med dette montert på. Se på verdens beste hagleskyttere og se hvor mange av de som bruker dette ? INGEN.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg riktignok elendig til å skyte leirduer, men må si jeg er relativt flink til å treffe fugl.

 

Det er en forskjell på å stå på betong og skyte mot orange leirduer ..og det å stå i steinura med sekk og myse gjennom tåka. Ofte går det mindre elegant for seg, siktende mellom trær etter å ha løpt etter skadeskutt fugl ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...