Jump to content

Hva bør jeg ha i jaktsekken?


Solberg19997

Recommended Posts

Kart og kompass, kniv, lue og hansker, genser, amunisjon, mat og evt. drikke. Jaktkort, våpenkort og jegeravgift. ...dopapir!

 

Kjekt å ha: gps, snøre i tilfelle skoreima ryker eller til andre ting. Fjellduk, lite sitteunderlag, avispapir, tennposer/briketter. Primus, svartkjel(glem isåfall ikke kaffe! Snakker av erfaring :oops: ), snop, Nødbluss(spesiellt om du går alene. Trist å fryse ihjel bare for at foten er brekt).

Link to comment
Share on other sites

Kart og kompass, kniv, lue og hansker, genser, amunisjon, mat og evt. drikke. Jaktkort, våpenkort og jegeravgift. ...dopapir!

 

Kjekt å ha: gps, snøre i tilfelle skoreima ryker eller til andre ting. Fjellduk, lite sitteunderlag, avispapir, tennposer/briketter. Primus, svartkjel(glem isåfall ikke kaffe! Snakker av erfaring :oops: ), snop, Nødbluss(spesiellt om du går alene. Trist å fryse ihjel bare for at foten er brekt).

 

Og kikkerten har du ikkje nemnt, fordi den ALLTID heng rundt halsen, ikkje sant? :winke1:

Link to comment
Share on other sites

-Hvis du ønsker å kunne fyre bål er jo en tursag og en stormlighter elementært :) Tursaga veier svært lite i motsetning til øksa. Øksa drar jeg kun med meg når det er svært fuktig og vått senhøstes/vinter.

-En neve med svenskenever (tennbriketter) letter opptenningen for de som ønsker det enkelt. De hvite tennbrikettene en får kjøpt på felleskjøpet,som er plastbelagt, er helt geniale å ha noen av i bunnen av sekken.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Kart og kompass, ................quote]

 

Og kikkerten har du ikkje nemnt, fordi den ALLTID heng rundt halsen, ikkje sant? :winke1:

Niks! Kikkerten blir som regel hjemme. Jakter ikke reinsdyr eller noe som krever kikkert.

 

Dette høyrest interessant ut. Kva artar jaktar du/kva type jakt driv du der kikkert ikkje er nødvendig/hensiktsmessig?

Link to comment
Share on other sites

Støkkjakt på skogsfugl f.eks.. Der vil jeg si at kikkert rundt halsen er lite hensiktsmessig.

Eller på andetrekket. Jeg kan sikkert komme på 10 jaktformer til jeg ikke vil ha med meg kikkerten :roll:

Personlig vil jeg ha minst mulig i sekken om jeg bare er på korte turer fra hytta. (som støkkjakt på skogsfugl). Er den for tung/full blir den bare i veien og er et irritasjonsmoment.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...