Jump to content

Keppeler KS-V bullpup hunter


smaug

Recommended Posts

Stengun løsning på magasinet er ikke så dumt som det set ut. Wichita hadde det på en std "kort/308" bolt action. Da var det god plass til et Anschutz matchavtrekk og beddeflater som på ei enkeltskudds låskasse. Skjefte var også selvfølgelig ikke svekket med utfresing til magasin.

Link to comment
Share on other sites

kanskje litt vel (og beklager hvis du finner dette støtende på noen måte) ''Snikmorder'esque'' ?

Snasen magasinløsning da, spennende saker :lol:

Synes du det? Jeg synes hunter versjonen så skikkelig pen ut rett og slett. De andre ble litt vel tacticool for meg.

 

Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke hvordan magasinløsningen á la FG-42 er et problem?

 

Og bullpup har noen klare fordeler, ja, f.eks balanse (i NOEN design. I enkelte er det barre helt jævlig) og forholdet mellom løpslengde og totallengde.

 

Dog så er listen over negative sider stor:

Veldig redusert siktelinje

Nesten alltid knotete magasinbytte og ladegrep

Dårlige avtrekk som følge av at avtrekkeren er koblet til sear med en eller to lange staver, ofte plast eller på annet vis myke slik at det blir rufsete og seigt avtrekk

Vanskeligere å demontere pga kassen og avtrekkerens konstruksjon

Link to comment
Share on other sites

kanskje litt vel (og beklager hvis du finner dette støtende på noen måte) ''Snikmorder'esque'' ?

Snasen magasinløsning da, spennende saker :lol:

Synes du det? Jeg synes hunter versjonen så skikkelig pen ut rett og slett. De andre ble litt vel tacticool for meg.

 

Tapatalk

 

Vurderte 'Tacticool' selv, men syntes kanskje det ble litt 'murican.. Nå er vel jeg egentlig typen som blir varm i toppen og mo i knærna av deilig olja treverk, smekre læsekasser og silkeglatte sluttstykkeføringer, så du må for all del ikke ta noe av det jeg skriver (som kan virke litt negativt?) seriøst. Det er i allefall mine ''two cents''.

-CCFTW

Link to comment
Share on other sites

Jeg er kanskje bittelitt "tacticool" selv, bakgrunn fra Forsvaret, dessuten har jeg bodd to og et halvt år i AMURRRCA også. Synes ikke det er noe feil med picatinny av rene praktisk årsaker, heller ikke i det sivile. For all del, det er en masse børser som er rene kunstobjekter, og da blir det bare irritasjon ved eventuelle riper og skraper.

 

...men børsa var fin den! Er den lang nok da?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...