Jump to content

Berry's .429"


DVC

Recommended Posts

Det er ikke bare i spesialhylsene jeg kjøpte av deg, men også i magnumhylser jeg har ladet i før. Jeg presser Berryskula lett inn med fingrene selvom hylsa er helpresset. Det kan virke som om kulene er underdimensjonert. Jeg har ladet to-tre tusen patroner i de diene jeg har, så det er ikke de det er noe galt med heller. Dumme greier, da jeg har kjøpt 1500 av dem...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt mye med dem jeg også. Kan være at det kun er et problem med denne lotten. Normalt så fungerer de bra. Lader dem i 9/.38/.40/.44 og .45.

rart, har stort sett hatt bra erfaring med berry's

 

Samme her, har ladet og skutt en god del med Berry"s 240gr 429dia kulene selv og har ikke noe og klage over, skyter dem i en S&W !

Link to comment
Share on other sites

Akkurat når det gjelder .44 så har jeg ikke funnet noen favoritt ennå. Jeg har prøvd litt av hvert. Men jeg har holdt meg på snille ladninger. Ikke magnum i hverken .44 eller .357. Har du noen forlag på noe du vet går bra? Og ja, det er 240 grs FP.

Hvilken ladning putter du bak den kula fra Berry? Er det 240gr FN kula?
Link to comment
Share on other sites

Akkurat når det gjelder .44 så har jeg ikke funnet noen favoritt ennå. Jeg har prøvd litt av hvert. Men jeg har holdt meg på snille ladninger. Ikke magnum i hverken .44 eller .357. Har du noen forlag på noe du vet går bra? Og ja, det er 240 grs FP.

 

 

Jeg er egentlig på forsøksstadiet på den kulen selv. Har ladet opp noen patroner med 9.1 gr N320 bak den 240gr Berrys FP kula, de går forsåvidt greit, men skal prøve med en liten dose til for å se om det utgjør noe presisjonsmessig. Skytes fra en S&W 629 8 3/8. Har ikke chronografert dem.

 

Har meget dårlig erfaring med litt høyere hastigheter på Berrys, det står jo forsåvidt også på hjemmesiden deres at de ikke skal skyves over 1200 fps. Men synes likevel det er rart at kulene selges som "magnum" når man bare kan lade de til special..

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Byttet til meg en boks av de 240 gr FP-kulene, av en her på kammeret. Ble skeptisk da disse ikke har krymperille. Synes det er greit å bruke en litt solid rullekrump på både magnum og spesial, men det utgår jo tydeligvis her. Lader dere svakt med en meget lett rullekrymp eller bruker dere egen taper-krympdie?

 

Tanken er å skyte disse i spesial. Til magnum bruker jeg ei Kith blykule med ordentlig rullekrymp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...