Jump to content

NM-Felt vinner brukte 1911


Mountain-man

Recommended Posts

Vinneren av NM-Felt torsdag brukte en 6" 1911, en del sier her og andre steder 1911 er gammeldags!

Med den meget høye andelen av Pardini i årets NM felt kan man ikke si den er bedre, som noen die-hard Pardini fans hevder og prøver og laterlig gjøre andres meninger her på Kammeret på det groveste!

Det var fler 1911 med 6" pipe på 10 på topp lista! :D

 

 

viewtopic.php?f=15&t=3510

Link to comment
Share on other sites

Det er vel kanskje skytteren som vinner en konkurranse og ikke våpenet?

Vinneren av årets mesterskap kunne sikkert ha vunnet med et annet våpen også.

Jeg vil vel heller gratulere disse gode skytterne for gode personlige prestasjoner enn å gratulere de for et godt valg av våpen.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro det avhenger litt av våpenet også.

Jeg har to 1911'er, en helt standard Springfield 1911-A1 (.45 ACP), og en STI Rangemaster (9mm).

 

Springfield'en sprer som ei hagle, mens STI'en samler meget godt.

Samme hånd som holder.

 

Vel, forskjellig kaliber vil noen kanskje si, men jeg hadde ikke noen kjempesamlinger med min Para Ordnance P-18 heller. Det er jo en 9mm 1911.

Så det er store forskjeller på våpen, men jeg utelukker likevel ikke at en god og rutinert skytter også kan vinne med en "billigpistol".

 

Gikk forresten over fra Pardini til STI for mindre enn et år siden (Er 1911 fan). Pardinien var veldig god, men STI'en enda bedre. For meg selvsagt. :)

Link to comment
Share on other sites

En "hvilken som helst" pistol kan brukes til å fylle den løypa som var på Mysen (eller en hvilken som helst annen feltløype jeg har gått). Min påstand er at det er kun når skytetidene blir veeeldig korte at man får noen vesentlig fordel av et dyrt og spesialisert konkurransevåpen i form av bedre rekylopptak og kortere vandring på avtrekker.

 

Så på omskytinga er det kanskje en liten fordel å hente, men ellers er det stort sett den beste skytteren som vinner - og godt er det !

 

Så uansett våpen - gratulerer til alle som tok medalje på Mysen i år. Dere har fortjent medaljene - ikke våpnene :D

 

Grey Ghost

Link to comment
Share on other sites

Det jeg skriver og vil fram til er det har blitt en sannhet for noen at skal man nå topp er Pardini NSF nye gull, arvtager for Sig P210, men ser man på resultatet etter felt runden var godt før kvalifiserings runden/omskytingen var det to beste på 100/46 brukte 1911, en var hvertfall en 1911 STI Range Master i 45ACP! Han vant forøvrig denne millitære hva den nå het igjen pokalen, den som har høyeste rangerings sum som får, det var to stykker på 46 vær, begge med 1911!! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...