Jump to content

Tasco Titan, erfaringer?


Mikkel

Recommended Posts

Kjøpte for noen år siden en 1,25-4,5x24 Tasco Titan. Satt en liten stund på en Marlin 1895, men har de siste åra ligget på hylla. Nå er kikkerten nettopp blitt montert på mitt nyeste kjøp, en Ruger i .358Win, i påvente av bedre økonomi.

 

Jeg er generellt skeptisk til alt det står Tasco på, men jeg ble overbevist den gangen av selgeren som mente denne Tascoen var ok. Er det noen Kammerater som har mer erfaring med Titan-serien enn meg?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stående en titan 3-9x42 på min ruger i .223. Er sålangt strålende fornøyd etter 2 år.

Etter hva jeg leser rundt om på forskjellige våpenfora på nett er jeg langt ifra den eneste.

 

Spør du her på forumet får du derimot stort sett samme trauste standardsvaret om at det eneste som duger er de klassiske europeiske kikkertene som zeiss, swarovski, leica etc..

Link to comment
Share on other sites

Har selv en Tasco Titan 3-9x42 som jeg kjøpte sammen med en Kongsberg 393 i 1994. En kikkert jeg har vært generelt fornøyd med. Eneste problemet jeg har hatt med min, var at korset løsnet etter nærmere tusen 30.06 skudd... Dette ble reparert kostnadsfritt av leverandøren og jeg har ikke merket noen svakheter etter reperasjonen. Etter ca 10 år i tjeneste på Kongberg rifla mi, ble denne kikkerten flyttet over på ei salongrifle, hvor den gjør jobben sin den dag i dag. Tasco Titan serien ble vel i sin tid laget for å konkurrere med de litt dyrere merkene. Forskjellen til den vanlige Tasco kikkerten er mindre vekt (titanrør) og generelt bedre kvalitet på deler og utførelse... men så koster den også en del mer enn det den gjennomsnittlige Tasco kikkerten gjør. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Der kom den ja. Det har vært en del trøbbel med Tasco. Men så lenge slike problemer ikke materialiserer seg, så er tasco'en helt grei. Ikke strålende, men grei nok. At disse var og er saftig overpriset i norske butikker er det vel ingen tvil om, men hvis man først er i besittelse så er det bare å bruke. Se denne tråden for litt eder og galle angående disse.

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=24&t=53712

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...