Jump to content

Ny bukkebørse i kaliber 500 S&W


peders

Recommended Posts

Har slått fra meg alle disse småkalibrede riflene. Solgte AI`en som skulle bli 300 Whisper.

Har løst på ny reinspika bukkebørse og vil ha det grovt.

Er det noen som sitter på erfaring med noen av overnevnte eller andre grove pistolpatroner i vanlig boltrifle. Skal bygges på Sevenkasse, og om hvem som event sitter på Brotsj.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hva med 458x2"? Eller 458-08?

 

458-08??? noe mer info her hadde vært morro, det er en patron jeg aldri har hørt om. hylsene her er da en 308 som er necket kraftig opp vil jeg tro? det er vel nesten å fyre de i en 30-06 så enn får 308 idiot og sette i en 458 kule? eller??? men dette er jo ett kaliber som burde passe fint til mye norsk vilt da..... hva kan forventes av hastigheter og sånt?

Link to comment
Share on other sites

Ser nå at 460 S&W utgår. Denne dublikerer jo 450`en min og smør på flesk vil vi ikke ha noe av.

 

Er det noen som sitter på (ikke bokstavlig) ei hylse eller en patron i kaliber 50 S&W Magnum?

Jeg trenger bunnmålet på hylsa (yttermål) slik at jeg vet hvor grovt sluttstykke jeg må ha. Hadde håpet at magnumbolten hadde passet, men jeg har vel en mistanke om at denne er grovere.

Link to comment
Share on other sites

Takker.

Z. som du vet er jeg tilhenger av kortholdsrigger og trives absolutt best når det er snakk om +- 50 meters hold på alt unntatt hjort. 200 meteren kan jeg teste på bana, eller på Hitra:wink: (har jo et par 300 piper da, i tilfelle :lol: )

Rafdal hadde en nedkortet sak i 454, stemmer det. Tror den ligger på siden hans for salg ennå.

 

 

Tunderbird har hjulpet meg, Takk.

All info om halvtommen er på plass

Nå får vi se litt utover.

 

Har noen et eksemplar ekstra skal jeg betale godt for dette

Link to comment
Share on other sites

En 458 Socom har lenge vært vurdert, og den er også med nå.

Har du tid i nærmeste fremtid :wink:

Har du pipeemne liggende :wink:

 

Men jeg ser at Midway har hylser til en grei pris, diesett til en grei pris, og kuler av alle slag til 500`en. Eller er dette feil. Har lest noe om importstopp fra USA men vet ikke mer enn det.

 

Fordelen med Socom`en er etter mitt syn at std bolten kan brukes, + at det er en genial patron da, for det var vel den du siktet til :roll:

Med 500 må jeg få modifisert en magnumbolt som etter dette ikke kan brukes til noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Sånn som jeg ser det, er denne egnet. Og jeg har vært igjenom en håndfull andre sub saker før jeg stoppet her.

 

Jeg har ikke tid i overskuelig framtid. (det er derfor jeg ikke har svart tidligere :D ) Liten vits i å hisse deg opp om du ikke får tak i en liksom :roll:

 

pipe har man ja...

 

Tror muligens den er lettere å få til å mate.

 

og leverer 45/70 nivå når i overlyd.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...