Jump to content

Porta choker til hagle!


Shaug

Recommended Posts

Skal kjøpe meg noen Briley choker til berettahagla mi.

 

Spørsmålet er om det finnes noen grunn til at jeg bør kjøpe porta? Det blir noen extended briley x2-choker. Og valget er da om jeg skal kjøpe med eller uten "porting". Det lille pristillegget har ikke så mye å si, men er det noen andre grunner til at jeg bør gå for det ene eller det andre?

 

Takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Det påstås at porta choker minsker rekylen med ca 5% tror jeg. Altså knapt merkbart. Dessuten går de vel full av dritt etterhvert.

 

Jeg kjøpte meg porta choker fra Briley i vår, men har bare såvidt prøvd dem. Grunnen er at de orginale chokene ga penere skuddbilde enn de nye.

Ihvertfall med den typen lerdueammo jeg skyter med. Det kan selvfølgelig være motsatt med en annen ammotype.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også skutt mye med porta choker fra Briley, men forskjellen i munningsvipp er minimal, eller rettere sagt mikroskopisk. Jeg tror du skal være meget god for å se noen forskjell på disse kontra originale choker.

 

Som slemmo er inne på, i en o/u blir det mye grafs på chokene.

 

Porta løp derimot, det fungerer bedre :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg egentlig hørt det jeg trener å høre :) Kjøper uten..

 

Men så tilbake til kjøpet.. Hvorfor skal jeg kjøpe? :) hehe.. Jeg skal ikke legge skjul på at litt av grunnen til at jeg vil ha ny choker er fordi det ser kult ut. jeg har minimalt tro på at det har noe merkbar effekt... hva mener folket om dette

 

ps: jeg har en sv10 perennia med optima hp løp/choker.

Link to comment
Share on other sites

Tja, ser fett ut, raske å skifte og du trenger ikke nøkkel, og er du heldig får du bedre skudd bilde. Kjøpt en i LM, flotte alrounder, ligger mellom imp cyl og modified

Edit:Ikke kjøp ported, vanlig extended

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har selv "Briley spectrum ported" samt noen "Kick`s - Smoke"

Merker ikke mye forskjeld på rekyl, så det handler vel mere om høy "Harry" faktor!

 

Disse krever ganske mye pussing, da de tetter seg igjen ganske fort.

mine må pusses etter ca 300 skudd.

 

Hvis du har optima choker til beretta`n din hold deg til de du:)

Har du mobile choker er det jo forsåvidt greit.

 

Skulle jeg kjøpt nye chocker i dag hadde det blitt uten porting helt klart!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også skutt mye med porta choker fra Briley, men forskjellen i munningsvipp er minimal, eller rettere sagt mikroskopisk. Jeg tror du skal være meget god for å se noen forskjell på disse kontra originale choker.

 

Som slemmo er inne på, i en o/u blir det mye grafs på chokene.

 

Porta løp derimot, det fungerer bedre :wink:

Låner denne bittelitt om det er greit for trådstarter :)

 

Porting av løp er noe jeg har vurdert på mitt sportingløp. Er dette noe en gjennomsnittelig våpensmed vil klare å få til uten alt for høye kostnader?

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg egentlig hørt det jeg trener å høre :) Kjøper uten..

 

Men så tilbake til kjøpet.. Hvorfor skal jeg kjøpe? :) hehe.. Jeg skal ikke legge skjul på at litt av grunnen til at jeg vil ha ny choker er fordi det ser kult ut. jeg har minimalt tro på at det har noe merkbar effekt... hva mener folket om dette

 

ps: jeg har en sv10 perennia med optima hp løp/choker.

Hei! Du får jo en type HP choker til denne som bygger 20mm(også 50mm) ut av løpet uten porting. De kan du bruke bare fingrene på.. Koster 559,- pr stk.

http://schouvapen.no/produkter/vapentil ... ta-choker/

 

Og så må jeg spørre: Har du hatt perenniaen lenge? Brukt den både på jakt og bane? Happy med denn? Jeg har bestillt meg en prevail sporting som jeg skal bruke som jakt hagle..

Link to comment
Share on other sites

Er happy med perenniaen. Hadde noen problemer med den når det gjaldt vinterjakt da den ikke ville gi meg 2.skuddet.. Årsaken var fett i mekanismen. Denne ble fjernet og renset og nå har jeg ingen problemer.. Utenom det så er jeg godt fornøyd :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...