Jump to content

Sveins langholdsbørse...


sveinmk

Recommended Posts

IMG_4145mini.jpg

 

Har fått snekra sammen en Sauer 200 STR i 6,5x284 med grodåsskjefte og S&B PMII og i dag skulle jeg få teste den for første gang.. :smile: Jeg pussa kjapt gjennom løpet før jeg reiste på skytebanen hvor jeg begynnte med å skyte meg inn på en stålfigur på 100 meter.. Etter tre skudd var jeg temmelig nerme og skaut deretter på den elektroniske skiva.

Brukte ferdigrulla norma ammo, 120 grs. helmantel.

Etter litt justering begynte jeg å treffe der jeg skulle.. da skrudde jeg på demperen og fortsatte. Bortsett fra første skuddet som havna oppe til venstre var treffpunktet det samme.. :smile:

 

20120731_172317.jpg

 

Her er de siste 10 skuddene

 

20120731_174034.jpg

 

Syns det gikk rimelig greit jeg.. Nå må jeg desverre vente helt til onsdag neste uke før jeg får skyte mere, da er det jaktoppskyting noe jeg tror vil gå greit! :)

Skal strekke holdene en del etterhvert som jeg får laget til egen bane..

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg tok en presisjons test med min sauer, har da samme stokk som deg, testet først med 4 nm på begge, skøyt noen skudd, testet så på 200 m, 30 mm samling 3 skudd, strammet så til 4,5 nm, 14 mm samling, strammet enda litt til på 5nm, da åpnet det seg igjen til 32 mm, så for meg er det 4,5 på begge som duger. momentet hadde ihvertfall mye å si på mitt våpen. ps, brukte da tofot og baksekk selvfølgelig, ellers hadde det sett ut som jeg hadde brukt hagle

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Sjekk om stokken er frest for dypt på begge sider framme hvor Sauerkassa skal "henge". Det var gjort på min GRS stokk noe som gjorde at kassa hang på midten i stedenfor alle fire hjørner. Min var frest ca 1,5mm for dypt og jeg måtte bedde stokken for å rette på dette. Ser for meg at hvis jeg ikke hadde gjort noe med dette hadde det medført at rekylkreftene hadde kunne gjort mer ugang. Har du den orginale STR stokken er det lett å sammenligne dybden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da har jeg fått igjen børsa etter tur til børsemaker..

Skytebanen her i bygda opner først i April, men jeg var heldig og fikk ordnet meg en plass der jeg kan skyte litt i helgen så jeg får skutt inn børsa igjen. Kan skyte opp til 500 meter der så da får jeg testet litt på forskjellige hold også! :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vert ute å testet litt.. Gikk først over skjefteskruer med momentnøkkel før jeg tapet fast ei skive på ei pappeske og satte den ut på 100 meter.

 

20130112_131013_zpsb0c5cdd7.jpg

 

Bilde fra standplass.. skimter blinken på jordet.. Brukte mobilen som kamera så bildene er så som så..

20130112_131022_zpsa7fdf006.jpg

 

"Zoomet" inn på blinken

20130112_131027_zps3754a70d.jpg

 

Skaut to og to skudd med korrigering i mellom og endte tilslutt i senter..

20130112_132103_zps2ddd6b1a.jpg

 

Flyttet så pappkassa på 200 meter og sendte avgårde fire skudd etter jeg sjekket på Strilok'en hva som skulle korrigeres.

20130112_140625_zpsc1563275.jpg

 

Gikk over skjefteskruene igjen og fremre skrue trengte ca. en omdreining for å komme på 4,5 Nm igjen..

 

Fikk så øye på noe is på fjellveggen opp til venstre for blinken på jordet og målte avstanden til 263 meter.. Avstandsmåler er fine greier!! :D Plottet det inn på telefonen og fikk beskjed om at jeg måtte justere 8,7 knepp for å treffe. Det gjorde jeg og sendte avgårde ei kule. Traff perfekt på første forsøk. :D Gøy å skyte på is! :) Skaut så tre-fire skudd til og alle skuddene satt der de skulle.

Beklager kvaliteten.. mobil er ikke optimalt på lengre hold.

20130112_143348mod_zpsf44c3488.jpg

 

Fikk så øye på mere is, denne gangen på 370 meter. Inn på Strelok og deretter korrigere 9 knepp til. Traff perfekt igjen! :D Neste tre skuddene på samme plass!

20130112_143353mod_zps1e892fde.jpg

 

Avstandsmåleren gikk så tom for strøm så noe mere skyting ble det ikke i dag, men skal ut igjen til uka og skyte mer! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...