Jump to content

Baikal IZH 27, 12/76


chrisfosho

Recommended Posts

Heisann!

 

Har sett at "Baikal IZH 27 M-M 3xMC 12/76" ligger ute til 2000,- på XXL.no. Etter hva jeg har lest, så virker dette som et godt kjøp. Jeg skal bruke hagla til due/skogsfugl/rype. Noen som har formeninger om denne hagla? Skal jeg gå for denne, eller en annen modell?

 

Takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar, det blir nok så jeg går for denne. Jeg vurderte en stund PA-08, men har gått bort i fra dette. Har funnet ut at pumpehagle generelt har jeg ingen bruk for, og jeg vet at Weatherby ikke leverer den beste kvaliteten. En kamerat har iallefall hatt mye trøbbel med sin PA-08.

 

Takk for informasjonen, "gobørsa". Jeg skal huske på dette om jeg noen gang faller for fristelsen.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan trøbbel har han hatt med den?

 

Jeg har en selv og den tåler jo alt mulig slags rar behandling... :wtf:

 

Vet iallefall at han fikk skjevt løp på den, også har han hatt noe trøbbel med kammeret.

Men at den tåler røff behandling, er ingen usann påstand! Han har blant annet kjørt over hagla med traktor, (ikke spør hvordan :lol: ) og den fungerer like greit.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan trøbbel har han hatt med den?

 

Jeg har en selv og den tåler jo alt mulig slags rar behandling... :wtf:

 

Vet iallefall at han fikk skjevt løp på den, også har han hatt noe trøbbel med kammeret.

Men at den tåler røff behandling, er ingen usann påstand! Han har blant annet kjørt over hagla med traktor, (ikke spør hvordan :lol: ) og den fungerer like greit.

 

Har en mistanke om at jeg vet hvorfor løpet er skjevt :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke hatt NOEN problem med min PA-08, har et par kompiser som også har denne og de har heller ikke opplevd noen problem så da har han bare vært uheldig... (eller klusset det til selv, den traktoren har nok noe å si på løpet)

Link to comment
Share on other sites

Har en mistanke om at jeg vet hvorfor løpet er skjevt :P

Jeg har heller ikke hatt NOEN problem med min PA-08, har et par kompiser som også har denne og de har heller ikke opplevd noen problem så da har han bare vært uheldig... (eller klusset det til selv, den traktoren har nok noe å si på løpet)

 

Dette med løpet fant han ut av med en gang den hadde ankommet, så det er nok ikke selvforskyldt. Mulig at han bare var uheldig, ja.

Link to comment
Share on other sites

jeg har den baikalen, har også en weatherby pa 08. Begge to er gode børser til gi bort pris. Baiklaen har hva jeg vil kalle "røff" finish, men funksjon er stødig som fjell. Jeg bruker bare den når jeg er i skauen eller på sjøn, spiller lissom ingen rolle om den dunker borti noe eller faller på bakken osv. berettaen og mirokuen får bli hjemme i skapet å se flotte ut når jeg skal på jakt, så kan di få brilljere på banen istede :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...