Jump to content

Pistoler i 9mm short (.380)


jednus

Recommended Posts

På tide med noen nye skyteprogram nå, spesialpistol høres gøy og vanskelig ut.

 

Har lyst på en liten røver av en lommepistol, ser at Winge våpen selger Walther PPK .380, fristende.

Har også vurdert Beretta 84FS Cheetah i samme kaliber, vet dere om denne omsettes i norske butikker? Dette fant jeg ikke noe om i andre tråder grunnet dårlig leteevne.

 

Kom gjerne med erfaringer om pros/cons angående disse pistolene :)

Link to comment
Share on other sites

Colt hadde to fine .380 pistoler på slutten av 80-tallet: Government 380 og Mustang. Begge var nedskalerte 1911, mener å huske at de til og med hadde låst avfyring, ikke blowback. Er ikke sikker på om Government 380 går inn under målene for spesialfelt, men Mustang gjør det garantert.

Link to comment
Share on other sites

vel om skjebne vil at LCP'n forsvinner og jeg får lagt mine klamme labber på mak'n så tar jeg kontakt....

Men nå er vi vel veldig OT

 

Fordelen med en.32 acp / 380 acp til sivilpistol er jo man kan lade ammo selv og skreddersy en aldning. Ulemepen er at de er betraktlig dyrere en .22lr og at man nok får trent mer med en 22 LR...

Men man skyter vel ikke spesialfelt for å vinne ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er en god del dyrere med .380 kontra 9 x19

 

Sistnevnte selges det hundredestusner av i året i Norge. .380 vil jeg være oversaket over om det selges mer en et par tusen i året av. Deusten produseres det misnt 1000 ganger så mye 9mm i løpet av et år som av den andre varianten.

Link to comment
Share on other sites

Det er en god del dyrere med .380 kontra 9 x19

 

Sistnevnte selges det hundredestusner av i året i Norge. .380 vil jeg være oversaket over om det selges mer en et par tusen i året av. Deusten produseres det misnt 1000 ganger så mye 9mm i løpet av et år som av den andre varianten.

 

Ok, for lurte på hvorfor mindre kuler skulle være dyrere.. Kjedelig det da. Finnes det noen morsomme småpistoler i .32 da? Det kunne jo også vært noe? Har allerede en pistol i .22

Link to comment
Share on other sites

jeg lader mine .380 selv. men må innrømme at det svir å miste hylsene i lyngen under feltløypa :( på 9x19 bryr jeg meg ikke da hylsene er gratis. vurderte ei stund å bare skyte med .22 i lommepistol men duverden .380 er morsommere. så 22en ble solgt.

Link to comment
Share on other sites

ja du har helt rett. noen lader sikkert kun pga økonomi. men det å sitte på laderommet og produsere dine egne skarpe patroner er en god terapi mot hverdagens kjas og mas. det å gå på banen å prøveskyte egne ladninger, og ser at dem fungerer. vel kan det bli bedre?

og et tips før noen ting blir kjøpt inn. kjøp ladeboka. får du tak i utgave nr 2 er det den beste.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Eg her ein CZ83 i .380auto. Tenkt brukt i spesialpistol.

 

Eit tips:

Eg var i kontakt med eit firma i USA, L.E.O.Brass, dei solgte meg 20lbs engangskutt blanda plukkhylser utan problem.

Dyr frakt: $60 trur eg det var, men likevel rimelig i forhold til å kjøpe nye hylser.

 

Eg vil ikkje annbefale å kjøpe i eit slikt ukurant kaliber.

 

http://www.leobrass.com/store/index.php" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...