Jump to content

Generelt spørsmål om choker


Defenderola

Recommended Posts

Hei!

 

Har spørsmål om choker og håper dere Kammer-gutter kan hjelpe meg.

 

Har ei Benelli M2 hagle hvor jeg har klart å surret vekk to av chokene. Kikka litt rundt og kom over noen meget pent brukte Beretta Victory Choker til en billig penge. Så da kommer 10.000-kroners-spørsmålet, vil disse chokene passe på min M2?

 

Videre har jeg kikket litt rundt ang disse Victory chokene og kommer over denne oversikten på Bevern Sport:

 

Ekstra Full - Bronsje

1/1 - Sølv

Light full - Grå

3/4 - Svart

1/2 - Grønn

Light modify - Oransje

1/4 - Gul

Cylinder - Blå

Skeet - Lilla

 

Slik jeg leser denne oppstillingen, så starter man i bunnen med den choken som er mest åpen for så at de ovenfor blir trangere å trangere.

Men da lurer jeg, er det mulig å få noe som er mer åpent enn en cylinder? Slik jeg tolker dette, så er Skeet ennå mer åpent.

Kan det virkelig stemme?

 

På forhånd takk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Skeet er kneppet tranger en sylinder.

 

Også min erfaring (Beretta 687),... skuddbilde som i % ligger MELLOM - Cyl og Imp Cyl(1/4)

Skeet-choken setter også et bedre/finere skuddbilde enn ren Cyl-choke (som ofte er ganske "fillete").

Prøvet dette på "pappir" med forskjellige patroner og med samme resultat... litt trangere enn med ren Cylinder-shoke

 

bobby

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...