Defenderola Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Hei! Har spørsmål om choker og håper dere Kammer-gutter kan hjelpe meg. Har ei Benelli M2 hagle hvor jeg har klart å surret vekk to av chokene. Kikka litt rundt og kom over noen meget pent brukte Beretta Victory Choker til en billig penge. Så da kommer 10.000-kroners-spørsmålet, vil disse chokene passe på min M2? Videre har jeg kikket litt rundt ang disse Victory chokene og kommer over denne oversikten på Bevern Sport: Ekstra Full - Bronsje 1/1 - Sølv Light full - Grå 3/4 - Svart 1/2 - Grønn Light modify - Oransje 1/4 - Gul Cylinder - Blå Skeet - Lilla Slik jeg leser denne oppstillingen, så starter man i bunnen med den choken som er mest åpen for så at de ovenfor blir trangere å trangere. Men da lurer jeg, er det mulig å få noe som er mer åpent enn en cylinder? Slik jeg tolker dette, så er Skeet ennå mer åpent. Kan det virkelig stemme? På forhånd takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joika Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/Shotgun" target="_blank Hvis du går inn på wiki og blar ned ,står innsnevringen på chokene oppgitt. Skeet er kneppet tranger en sylinder. Håper det hjelper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berettagrouse Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Hei! Slik jeg leser instruksjonsboka til min Beretta 682 gold evo, så er skeet, altså rød choke hakket mer åpen enn full sylinder som er blå... Så jeg mener nå lista til trådstarter er riktig.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl-gustav12 Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Jeg er ikke sikker, men jeg tviler på at de passer. Det finnes og 2 forskjellige typer victory choker til beretta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byf Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Ja ,det er negative choker og det er de som kalles skeet Full cylinder samler 40 % på 75 cm sirkel på 35 m mens disse negative ,som er i litt forskjellige utførelser ,samler 30-35 % Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elgoksen Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Tja i Browningsidene er Midas: skeet oppgitt til å være 0,05" trangere enn cylinder....så det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobby Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Skeet er kneppet tranger en sylinder. Også min erfaring (Beretta 687),... skuddbilde som i % ligger MELLOM - Cyl og Imp Cyl(1/4) Skeet-choken setter også et bedre/finere skuddbilde enn ren Cyl-choke (som ofte er ganske "fillete"). Prøvet dette på "pappir" med forskjellige patroner og med samme resultat... litt trangere enn med ren Cylinder-shoke bobby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts